הר הזיתים
הר הזיתים

"בימים אלו שבין כסה לעשור ובימי החגים, רבים הם המתפללים המגיעים מידי יום להר הזיתים להשתטח על קברי אבות ועל המשטרה לתגבר כוחותיה ולדאוג לאבטחת המקום", כך אמר ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בפגישה שהתקיימה בין השניים.

ח"כ הרב מוזס העלה את הדברים לאחר פירסום נתונים על עליה באירועים בהם תוקפים ערבים את הבאים להתפלל בהר הזיתים. הוא ביקש מהשר כי יבדוק באופן מיוחד את המקרה שארע ביום שני צום גדליה עת בחור ישיבה שחזר מבית הקברות הותקף על ידי קבוצה של ערבים ורק בניסים הצליח לחמוק מהם ולברוח לתחנת משטרה קרובה אך השוטרים במקום סרבו להתייחס אל המקרה.

"מתפללים רבים שתיכננו להגיע בימים הקרובים אל ההר, חוששים לשלומם ומונעים רגליהם מלעלות ולהתפלל במקום הקדוש, הר הזיתים. אם המשטרה תגביר סיוריה ונוכחותה תורגש במקום, יוכלו המוני בית ישראל להמשיך ולעלות על ההר" אמר הרב מוזס לשר.

כאמור, הורה השר לאנשי משרדו להגביר הסיורים במקום בימים הקרובים. הוא אף הינחה אותם לבדוק ספציפית את מקרה תקיפת הנער בצום גדליה הן מההיבט הביטחוני והן את התנהלות השוטרים בתחנת המשטרה אליה נמלט הנער.