פיגוע. ארכיון
פיגוע. ארכיוןפלאש 90

ישראלי נורה הערב (שלישי) מהמארב בשעה שנסע בכביש הפנימי המחבר בין הישוב שילה לגבעות שילה, מזרחית לשבות רחל, מצבו בינוני.

הישראלי המשיך בנסיעה עד לכניסה לישוב קידה ושם הוא טופל במקום. צוותי מד"א הגיעו למקום ומסוק הוזעק, אך לבסוף פונה הפצוע לבית החולים באמבולנס, כשהוא בהכרה מלאה. הכביש בין שבות רחל לקידה נסגר עקב הפיגוע.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, קבע הערב כי הפיגוע הוא "תוצאה ישירה של הסרות המחסומים שלמרבה הנס הסתיימה עד כה רק בפציעות". רואה מציין כי זהו הפיגוע הרביעי באזור בחודשים האחרונים, ומדגיש כי "אסור לבסס מדיניות בטחונית על ניסים".

בועד מתיישבי בנימין ציינו כי הפיגוע בוצע בכביש המחבר בין שני יישובים יהודים, שבות רחל ואחיה, ומיועד לנסיעת יהודים. "מח"ט בנימין הורה לאפשר לפלסטינים לנסוע בו לצורך מסיק הזיתים", מסבירים בועד. לדבריהם, "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של ההפקרות הביטחונית שבה מאפשר הצבא לערבים להגיע לפאתי היישובים היהודים באמתלה של עבודות אדמה ואלה מנצלים זאת לתכנון פיגועים. זהו כבר המקרה הרביעי השנה".

באמצע חודש אוגוסט נפצעו באורח קל שני אזרחים ישראלים מירי מחבלים סמוך לגבעת הרא"ה שבבנימין. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בירושלים. לפני כשנה נפצע באורח קשה משה אביטן מהיישוב שבות רחל מירי מחבלים מרכב חולף לעבר הרכב בו נסע עם אשתו סמוך לישוב כוכב השחר שבבנימין.

שרה, רעייתו של משה סיפרה כי סמוך ליישוב נפתחה אש לעבר הרכב בו נסעו. היא זיהתה כי בעלה נפגע בראשו והחליפה אותו בנהיגה עד לכניסה לישוב כוכב השחר - שם החלו צוותים רפואיים להעניק לפצוע טיפול רפואי עד אשר הגיע מסוק צבאי ופינה אותו לבית החולים. בעקבות הפציעה הקשה משה איבד את חוש הראייה כמעט לגמרי, הוא רואה רק צללים ואינו חש בטעם ובריח.