
תחת הסיסמה "תנו אור ירוק לקו האדום התקיים היום (ראשון) מסע אוטובוס מיוחד לקידום הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, בהשתתפות ראשי הערים רון חולדאי מתל אביב-יפו, הרב יעקב אשר מבני ברק ויצחק אוחיון מפתח תקווה. בסיום הנסיעה הדגישו ראשי הערים את הנזק הרב שגורם העיכוב בהקמת הקו, וקראו במשותף לממשלת ישראל לפתור את המחלוקות המעכבות את הפרויקט ולהתחיל בביצועו באופן מיידי.
במסגרת האירוע, אותו יזמה החברה להגנת הטבע באזור תל אביב, נסע אוטובוס מיוחד בתוואי המסלול המתוכנן של הקו האדום מפתח תקווה לדרום תל אביב, אליו הצטרפו ראשי הערים של תל אביב-יפו, בני ברק ופתח תקווה, כשלצידם נציגים מארגוני סביבה.
לאחר מכן התקיים דיון בנושא הרכבת הקלה בגוש דן, בהשתתפות ראשי הערים ומנהלת החברה להגנת הטבע באזור תל אביב, ענת ברקאי נבו.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר בדיון כי "מדינת ישראל מגלה אוזלת יד בנוגע להפעלת הקו האדום של רכבת הקלה. באנו להגיד לממשלה שהגיע הזמן לקחת החלטה ולבצע את הפרויקט באופן מיידי. על ראש הממשלה לכנס את כל הגורמים המעורבים ולהתחיל בביצוע הפרויקט כבר מחר. הנזק הסביבתי, חברתי וכלכלי הנגרם מן העיכוב בהפעלת הקו הוא גדול ביותר. אנחנו מוכנים לקחת את הביצוע על עצמנו אם הממשלה תעביר לנו את הסמכות לכך".
לדברי ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, "הרכבת הקלה היא דם חזק לאוכלוסייה החלשה בגוש דן שאין לה יכולת להתנייד בעצמה וזקוקה לתחבורה הזו. כמה שנים אנחנו אמורים עוד לחכות? אני קורא לממשלה להזיז את הפרויקט".
ראש עיריית בני ברק, הרב יעקב אשר, אמר, "אנחנו מצרים על שלוקח כל כך הרבה זמן לבצע ולהפעיל את פרויקט הרכבת הקלה. חשוב ליצור בנושא זה שיתוף פעולה של ראשי הערים עם הממשלה, יחד עם רוח גבית של הארגונים הירוקים".
לדברי ענת ברקאי נבו, מנהלת החברה להגנת הטבע באזור תל אביב "ההתגייסות המשותפת של ארגוני סביבה עם ראשי ערים מעידה על חיוניותו הרבה של הקו האדום עבור כולם, על כך שאי אפשר להקפיאו ושהממשלה נדרשת לקחת את הפרויקט לידיים ולבצעו בכל מחיר".
הקו האדום, הראשון מבין קווי הרכבת הקלה שאמור להתחיל לפעול בגוש דן, עתיד לקשר בין הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים תוך צמצום משמעותי ביותר בזמני הנסיעה. הפעלת הקו צפויה לתרום רבות לפתרון בעיות התחבורה בגוש דן והנזקים הסביבתיים, החברתיים והכלכליים הנלווים אליהן, הכוללים זיהום אוויר, פליטת גזי חממה, פגיעה בשטחים הפתוחים, תאונות דרכים ואובדן שעות עבודה למשק כתוצאה מהמתנה ממושכת בפקקים.
בפרויקט הקו האדום הושקעו כבר מעל מיליארד שקלים, אושרו ואף החלו להתבצע תוכניות ועבודות תשתית נרחבות. אולם המשך ביצוע הפרויקט מתעכב כעת בשל מחלוקות וקשיים בסגירה הפיננסית שלו, בקרוב צפויה להתקבל הכרעה בנוגע לגורל הקו, ויש חשש לדחייה ואף ביטול מוחלט של הפרויקט כולו.