אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90
שר הביטחון, אהוד ברק, שיבח היום (ראשון) בדיון במשרד הביטחון את דבריו של מנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין, שגינה את אותם חיילים בגדוד "שמשון" שהניפו שלטים בטקס ההשבעה בכותל המערבי נגד פינוי חומש.

השר ברק אמר "אני רואה בחומרה רבה את מעשה החיילים בכותל אולם תגובתו החריפה של מנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין, נגד המעשה היא בעייני הקול הנכון של המתיישבים ביש"ע".

הרב אליקים לבנון, רב היישוב וראש ישיבת ההסדר אלון מורה, החבר גם בהנהלת מועצת ישע, גיבה אמש את החיילים מניפי השלטים ודורש מפנחס ולרשטיין שגינה אותם להתפטר מתפקידו.


"אני קורא לכל חייל לגלות את עמדותיו בפרהסיה ובפומבי. אמירות ערכיות ברורות של חיילים מהוות סמן ברור להרגשה הציבורית הכללית נגד כל גירוש יהודים מביתם. מגנה בחריפות את השימוש הקלוקל בתואר מנכ"ל מועצת יש"ע שעושה פנחס ולרשטיין", אמר הרב.
 
"ולרשטיין מנצל את מעמדו באופן מחפיר למרות ידיעתו שדעתו הינה דעת מיעוט מבוטל במועצת יש"ע. אני קורא לו להתפטר מיידית מתפקידו כמנכ"ל המועצה", דברי הרב לבנון.



לערוץ 7 נודע גם כי יו"ר מועצת יש"ע דני דיין זעם על הליכתו של ולרשטיין לתקשורת על דעת עצמו ובין השניים התקיימה שיחה קשה מאד לפני כניסת השבת. לא ברור כיצד הסתיימה השיחה ומה הוחלט בה.
 
בשיחה עם אחד מחברי הנהלת המועצה הגדיר דיין את התנהלותו התקשורתית של ולרשטיין במספר מקרים שאירעו לאחרונה כ"עשיית דין לעצמו, העדר שיקול דעת ונזק חמור למועצת יש"ע". דני דיין סירב להגיב לפניית ערוץ 7 בנושא.