ההשבעה אמש בכותל
ההשבעה אמש בכותלצילום: מירי צחי, באדיבות "חומש תחילה")
שר הביטחון, אהוד ברק התייחס היום (ד) בכנסת להנפת השלט של טירוני "שמשון" בכותל המערבי ואמר כי הוא רואה בחומרה את האירוע. "מדובר באירוע חריג וחמור ביותר, אשר פגע בצה"ל, במדינה ובאופי המיוחד של המעמד", אמר ברק.
 
"לא נאפשר שימוש בחיילי צה"ל לקידום עמדה ומהלך פוליטי כזה או אחר. זהו מעשה פסול מיסודו הפוגע בצה"ל ומנסה לקעקע את יסודות הדמוקרטיה".
 
מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אורן אבמן, הדיח ביום ראשון את שני הטירונים מגדוד שמשון, שהניפו שלטים שעליהם נכתב "גדוד שמשון לא מפנה את חומש", בטקס השבעה בכותל בשבוע שעבר. בנוסף נגזרו על השניים 20 ימי מחבוש בפועל.
 
מטה "חומש תחילה" הגיב אז לגזר הדין, "גם אם ישליכו את החיילים האמיצים הללו לשנה בכלא, לא תשתנה העובדה שהם החזירו את הכבוד לצה"ל וסימנו קו ברור בין צה"ל לפינויים פוליטים לראשונה מאז הגירוש. על מפקדי צה"ל לערוך חשבון נפש מה בתפקוד הגדוד בפינוים הביא לרמת תסכול זו".
 
חיילי פלוגת הטירונים של גדוד שמשון סיימו ביום חמישי האחרון את פרק הטירונות בהשבעה חגיגית בכותל בהשתתפות בני משפחותיהם ומאות רבות של אורחים. בעיצומו של טקס ההשבעה, כשמפקד חטיבת כפיר פתח בנאום המח"ט, הניפו חיילי מחלקה 2 שלטים נגד הפינויים שמבצע הגדוד בחומש. בשלטים נכתב, בין השאר: "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקביל הניפו בני משפחותיהכם וחבריהם שבקהל שלטים דומים.