מנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין, אמר היום (חמישי) כי אופן הודעתו לתקשורת בעניין חיילי שמשון בכותל בשבוע שעבר, מבלי שקדם לה דיון פנימי כלשהו בהנהלת מועצת יש"ע היתה, ללא קשר לתוכנה, טעות שהוא מצטער עליה.

ולרשטיין הוסיף שגובשו ויושמו הנהלים הנדרשים כדי שתקלה מעין זו לא תוכל להשנות. בעקבות הודעת ולרשטיין הודיעו רבה של אלון מורה, הרב אלייקים לבנון ויו"ר מועצת יש"ע דני דיין כי הפרשה מאחוריהם.

כזכור בשבוע שעבר, ביום חמישי, הניפו טירוני שמשון שלט נגד פינוי חומש בשומרון, זאת לאחר שחיילים אלו נשלחו לפנות את הישוב במקום לעסוק בפעילות מבצעית.
 
הרב אליקים לבנון, רב היישוב וראש ישיבת ההסדר אלון מורה, החבר גם בהנהלת מועצת ישע, גיבה את החיילים מניפי השלטים ודרש מפנחס ולרשטיין שגינה אותם להתפטר מתפקידו.


"אני קורא לכל חייל לגלות את עמדותיו בפרהסיה ובפומבי. אמירות ערכיות ברורות של חיילים מהוות סמן ברור להרגשה הציבורית הכללית נגד כל גירוש יהודים מביתם. מגנה בחריפות את השימוש הקלוקל בתואר מנכ"ל מועצת יש"ע שעושה פנחס ולרשטיין", אמר הרב. "ולרשטיין מנצל את מעמדו באופן מחפיר למרות ידיעתו שדעתו הינה דעת מיעוט מבוטל במועצת יש"ע. אני קורא לו להתפטר מיידית מתפקידו כמנכ"ל המועצה", דברי הרב לבנון.



לערוץ 7 נודע גם כי יו"ר מועצת יש"ע דני דיין זעם על הליכתו של ולרשטיין לתקשורת על דעת עצמו ובין השניים התקיימה שיחה קשה מאד לפני כניסת השבת. לא ברור כיצד הסתיימה השיחה ומה הוחלט בה.
 
בשיחה עם אחד מחברי הנהלת המועצה הגדיר דיין את התנהלותו התקשורתית של ולרשטיין במספר מקרים שאירעו לאחרונה כ"עשיית דין לעצמו, העדר שיקול דעת ונזק חמור למועצת יש"ע".
 
כאמור היום יושרו ההדורים בין האישים.