פרטים נוספים הולכים ונחשפים בפרשת דו"ח ועדת גולדסטון שחקר את המלחמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה במבצע "עופרת יצוקה". מזכ"ל ארגון הועידה האסלאמית, איכראם אדין איחסנוגלו, טוען כי לארגונו שמורה זכות הבכורה על הנעת התהליך שהביא להקמת ועדת החקירה בראשותו של השופט ריצ'ארד גולדסטון ולאישור הדו"ח בידי מועצת זכויות האדם של האו"ם.

בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה (28 באוקטובר 2009) סיפר איחסנוגלו, כי ב-3 בינואר 2009 במהלך התקיפות הישראליות בעזה התכנס ועד המנהל של ארגון הועידה האסלאמית בדרג שרים והוחלט שהמשלחת של הארגון בז'נבה תגיש בקשה למועצת זכויות האדם של האו"ם להתכנס ולבחון את שיגורה לעזה של משלחת לברור העובדות.

לדבריו, לארגון הועידה האסלאמית היה תפקיד מכריע בקבלת ההחלטה בעניין "בזכות שירותיה הטובים" של נציבת זכויות האדם של האו"ם אשר מינתה את הועדה בראשותו של השופט ריצ'ארד גולדסטון. עוד מסר, כי ב-8 באוקטובר 2009 הוא פעם נוספת בז'נבה, נפגש עם השגרירים ועם נציבת זכויות האדם ודן איתם בדו"ח ועדת גולדסטון שאושר בסופו של דבר של מועצת זכויות האדם. 

יש לציין, כי ארגון הועידה האסלאמת מוביל האת מאבק נגד השמעת ביקורת על האסלאם והיה פעיל בקמפיין נגד הקריקטורות על מוחמד. הארגון נוסד ב- 1969 והינו השני בגודלו במספר המדינות החברות בו לאחר האו"ם. בהקדמה לאמנה של הארגון נכתב, כי האסלאם הינו הגורם העיקרי להתקרבות בין העמים. איחסנוגלו אמר עוד, כי ארגון הועידה האסלאמית והקהילה הבינלאומית צריכים לפעול יחדיו ליישם את ההמלצות של דו"ח גולדסטון העוסקות באיתור פושעי המלחמה.