הנפת השלטים בטקס ההשבעה
הנפת השלטים בטקס ההשבעה

קבלת פנים חגיגית תתקיים במוצאי השבת הקרוב (פרשת חיי שרה) ללוחמי מחלקה 2 בפלוגת הטירונים בגדוד שמשון אריה ארבוס ואחיה עובדיה, ממניפי השלטים "גדוד שמשון לא מפנים את חומש" בהשבעת טירוני חטיבת כפיר בכותל המערבי לפני כשבועיים.

האירוע החגיגי יתקיים בשעה 20:00 במוצאי שבת  באולמי "שירת ירושלים" ברחוב כנפי נשרים 64, ירושלים. בהשתתפות מאות אזרחים מרחבי הארץ שיבואו לחלוק כבוד לחיילים מניפי השלטים ובני משפחותיהם. באירוע ישתתפו גם בני משפחות של החיילים מהמחלקה החילונית שהניפו אף הם שלטים כנגד הפינויים שמבצע גדוד "שמשון" בחומש, אך לא נשפטו.  

נזכיר כי מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אורן אבמן, הדיח את שני הטירונים שהניפו את השלטים, בנוסף נגזרו על השניים 20 ימי מחבוש בפועל.

את האירוע יכבדו בנוכחות הרב דב ליאור רב העיר קרית ארבע-חברון וראש הישיבה וכן הרב יצחק גינצבורג, ראשי ישיבות רבנים ואישי ציבור רבים. כמו כן ישתתפו באירוע פעילי  "חומש תחילה".

בארגון "חומש תחילה" אמרו כי "גם אם ישליכו את החיילים האמיצים הללו לשנה בכלא, לא תשתנה העובדה שהם החזירו את הכבוד לצה"ל וסימנו קו ברור בין צה"ל לפינויים פוליטים לראשונה מאז הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. על מפקדי צה"ל לערוך חשבון נפש מה בתפקוד הגדוד בפינוים הביא לרמת תסכול זו".

כזכור, מזה למעלה משנתיים ושלושה חודשים חזרה הנוכחות היהודית לחומש. במקום נפתחה ישיבה גבוהה ואזרחים ופעילי "חומש תחילה" שוהים במקום למרות מספר הפינויים העצום  בתקופה זו.

בחודשים האחרונים התחדשה התופעה של פינויים תוך חילול שבת מכוון מצד הכוחות המפנים בפיקוד חטיבת שומרון וגדוד שמשון, זאת למרות החלטות ועדת המשנה לענייני איו"ש של ועדת החוץ והבטחון של הכנסת האוסרות על פינויים בשבת ולמרות  החוקים הרלוונטיים בצבא.

הפינויים החוזרים והנשנים מבוצעים לאחרונה ע"י גדוד שמשון, בפיקוד המג"ד סא"ל ציון שנקור, כולל בליל השבת האחרון, עת גלש ניסיון הפינוי מעבר לכניסת השבת וכלל ואנדליזם של שפיכה במזיד של מיכלי המים שבשימוש האזרחים לאחר שניתנה הפקודה להפסיק את ניסיון הפינוי שגלש לאחר כניסת השבת.

כזכור, התסיסה הפנימית והזעם בקרב חיילי גדוד שמשון ובני משפחותיהם בעקבות ריבוי הפינויים שמבצע הגדוד בחומש בימי חול ובשבתות, לעיתים תוך אלימות, הגיעו לפני כשבועיים לשיא חסר תקדים בתולדות צה"ל.

חיילי פלוגת הטירונים  של גדוד שמשון, סיימו את פרק הטירונות בהשבעה חגיגית בכותל בהשתתפות בני משפחותיהם  ומאות רבות של אורחים, בעיצומו של טקס ההשבעה, כשמפקד חטיבת כפיר פתח בנאום המח"ט, הניפו חיילי מחלקה שני שלטים נגד הפינויים שמבצע הגדוד בחומש. בשלטים נכתב, בין השאר: "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקביל הניפו בני משפחותיהם וחבריהם שבקהל שלטים דומים.

גילה, אחת  מאמהות החיילים אמרה מיד לאחר טקס ההשבעה: "אנו לא מתנחלים או משהו אבל אנחנו גאים בילדים שלנו ועל זה שהם לא רובוטים. הילדים התגייסו לצבא והתנדבו לקרבי כדי להלחם באוייב ולא ביהודים".

מארגון חומש תחילה, נמסר בתגובה להנפת השלטים: "אנו מברכים את חיילי גדוד שמשון ואת רוחם הציונית הבריאה. חיילי גדוד שמשון  מחזירים את הגאוה לצה"ל ומראים שבשונה מאנשים כגדי שמני ונועם תיבון יש אנשים בצה"ל שהפיקו את הלקחים מהשתתפות צה"ל בגירוש ופינויים ומלחמות מול יהודים".