.
.צילום: שחר עזרן

אות העמיות היהודית מטעם קרן נדב הוענק לתת שר החוץ האמריקאי לשעבר, השגריר סטיוארט איזנשטדט

אות העמיות היהודית מטעם קרן נדב הוענק אתמול (ב') לשגריר סטיוארט איזנשטדט, תת שר החוץ האמריקאי לשעבר מתוך הכרה בתרומתו יוצאת הדופן לעם היהודי ומחוייבותו המתמשכת להבטחת עתידו.

את האות העניק לאיזנשטדט יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, במהלך אירוע חגיגי מיוחד שהתקיים במסגרת כנס הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (ה-GA) הנערך בימים אלה בוושינגטון. בסוכנות היהודית מציינים כי השגריר איזנשטדט הוא האישיות הראשונה הזוכה לקבל את אות ההוקרה החדש שיוענק מעתה והלאה מדי שנה מטעם קרן נדב.

השגריר איזנשטדט הוביל את המאבק למען קורבנות השואה ורדיפת הנאצים במהלך שירותו במימשל קלינטון. במסגרת תפקידו כנציג מיוחד מטעם הנשיא ומזכיר המדינה, ריכז את הטיפול בשואה וניהל מו"מ עם שוויץ, גרמניה ואוסטריה בנושא החזרת הרכוש היהודי, הענקת פיצויים לעובדי עבודות הכפייה, איתור יצירות אומנות גנובות, חשבונות בנקים ותשלומים מחברות הביטוח.

איזנשטדט מילא מספר תפקידים בכירים בממשל הדמוקרטי בארה"ב, ובנוסף לתפקיד תת שר החוץ, שימש גם כסגן שר האוצר, תת שר המסחר ושגריר ארה"ב לאיחוד האירופי. הוא זכה למספר רב של תארי דוקטור של כבוד מאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים מהמובילים בעולם, ובנוסף קיבל אותות הוקרה מממשלות ישראל (אות הגבורה ועשיית הצדק), צרפת, גרמניה, אוסטריה ובלגיה, בנוסף לאותות ההוקרה שהוענקו לו ע"י מזכיר המדינה וורן כריסטופר, מזכירת המדינה מדלין אולברייט ושר האוצר לורנס סמרס.

הוא משמש היום כשותף בכיר במשרד עוה"ד Covington and Burlington LLP ומרכז את הפעילות הבינ"ל. כמו כן, הוא מונה לאחרונה לכהן כיו"ר המכון לתכנון מדיניות עם יהודי (JPPPI) ובעבר כיהן גם כיו"ר חבר הנאמנים של מכון ויצמן.

קרן נדב שהעניקה את האות הוקמה בשנת 2003 ע"י לאוניד נבזלין ושותפיו, רואה את יעודה בקידום נושא ה"עמיות היהודית" על כל היבטיו, ולהבטחת ההמשכיות היהודית. הקרן תומכת ביוזמות ובפרויקטים שנועדו לקדם הבנה של עמיות יהודית ואת תחושת הגאווה בשייכות לעם היהודי. בבסיס חזונה ופעילותה ניצבות שתי מטרות: בניית זהות יהודית משמעותית ופלורליסטית, ויצירת קשרים בני קיימא בין יהודים בישראל וברחבי העולם, בעיקר בקרב הדור הצעיר.

בתמונה (משמאל לימין): אירינה נבזלין קוגן, סטיוארט איזשטדט, נתן שרנסקי ולאוניד נבזלין.