צל"שים ללוחמי גדוד שמשון

המטה להצלת העם והארץ ערך היום טקס חלוקת צל"שים והענקת פרס כספי ללוחמי גדוד שמשון שהניפו בטקס ההשבעה בכותל שלטים "גדוד שמשון לא מפנים את חומש". המענק שכל חייל קיבל עומד על סך 19,800 ש"ח, 1,100 ש"ח עבור כל יום מ-18 הימים שישבו בכלא.

הצל"שים חולקו למשפחותיהם של החיילים שנעדרו מהטקס. הלוחמים שהשתחררו מהכלא חזרו לגדוד על מנת להיפרד מחבריהם לאחר שהודחו מהיחידה בעקבות המקרה.

רוחמה ארבוס, אשתו של אריה ארבוס שנשלח לכלא בעקבות הנפת השלטים, אמרה בטקס,  "לאחר המעשה הוא קיבל תמיכה  ועידוד מכל הגדוד, גם ממפקדיו ומחבריו. חברים שדיברו איתו על זה לפני המקרה ופחדו לעשות את זה  מתחרטים על זה. עכשיו ורואים כמה זה היה חשוב".

"בעלי התגייס כי רצה להיות חלק מהמלחמה נגד האויבים אך מלכתחילה אמר למפקדים שאם זה יעבור על העקרונות שלו אז הוא לא ירצה.חברים שלנו מחומש התקשרו ושאלו איך יכול להיות שאנחנו מפנים אותם וזה מאוד כאב לו. דווקא לגדוד שלו נתנו לעשות את זה, לא יעלה על הדעת שחיילים ילחמו באחיהם".

מיד לאחר ההשבעה בה הונפו השלטים הודיע יו"ר המטה להצלת העם, הרב שלום דב וולפא, כי החליט להעניק פרס כספי ללוחמי גדוד שמשון ותעודת הוקרה על כך, שבעיצומו של טקס ההשבעה בכותל המערבי, כשמפקד חטיבת כפיר פתח בנאום המח"ט, הניפו שלטים נגד הפינויים שמבצע הגדוד בחומש.

בהודעת "המטה להצלת העם והארץ" נאמר כי החיילים לימדו שיעור בדמוקרטיה בריאה ונהגו למופת במחאתם הלגיטימית. החיילים שנהגו כך, פועלים להוציא את צה"ל ממחלוקות פוליטיות שקורעות את הצבא וגורמות לשסע בעם. צה"ל צריך לפעול לפי ערכי צה"ל להלחם באויב ולאחד את העם כולו, לשון ההודעה.

במוצאי השבת הקרוב (פרשת חיי שרה) תיערך קבלת פנים חגיגית ללוחמי גדוד שמשון אריה, ארבוס ואחיה עובדיה, ממניפי השלטים המשתחררים מהכלא.

האירוע החגיגי יתקיים בשעה 20:00 במוצאי שבת  באולמי "שירת ירושלים" ברחוב כנפי נשרים 64 בהשתתפות מאות אזרחים מרחבי הארץ שיבואו לחלוק כבוד לחיילים מניפי השלטים ובני משפחותיהם. באירוע ישתתפו גם בני המשפחות של החיילים מהמחלקה החילונית, שהניפו אף הם שלטים כנגד הפינויים שמבצע גדוד "שמשון" בחומש - אך לא נשפטו. 

את האירוע יכבדו בנוכחותם הרב דב ליאור רב העיר קרית ארבע-חברון וראש הישיבה וכן הרב יצחק גינצבורג, ראשי ישיבות רבנים ואישי ציבור רבים. כמו כן ישתתפו באירוע פעילי "חומש תחילה".