בן ארי
בן ארי

בימים הקרובים יונח על שולחנו של יו"ר הכנסת מכתבם של חברי מרכז הליכוד המביעים התנגדות למינויו של אייל ינון לכהונת היועץ המשפטי של הכנסת. המכתב ליו"ר הכנסת יתמקד בגיבוי שהעניק ינון בכהנו כסגן היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה למינויים שביצע חבר הכנסת דאז עמרי שרון במשרד הדתות, מינויים שלטענתם הובילו חברי מרכז רבים לשנות את עמדתם בסוגיית העקירה מגוש קטיף.

חברי המרכז טוענים כי מדו"ח ביקורת שהציג מבקר המדינה התברר שלמהלכים אלה של עמרי שרון התקבל גיבוי משפטי מצידו של מי שכיהן באותם ימים כסגן היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה עורך הדין ינון, שבימים אלה מוגדר כמועמד המוביל לכהונת היועץ המשפטי לכנסת.

עו"ד נדב העצני שכיהן בזמנו כיועץ המשפטי של הליכוד העולמי אומר בראיון לערוץ 7 כי הוא נתקל פעמים רבות בעקבותיו של ח"כ לשעבר עמרי שרון, "קודם כל אני רוצה לומר שלא כל הפרטים ידועים לי, וצריך לבדוק מה בדיוק עשה עמרי שרון, דברים רבים פורסמו בעיתונות, וכמובן צריכים לבדוק מה בדיוק עשה או לא עשה עו"ד אייל ינון. אני בכל אופן הבחנתי לא פעם בעקבות הפעילות של עמרי שרון, והוא עשה את הדברים בשליחות אבא שלו כחלק מהמשפחה ומהחווה, הוא גרם לכך שמונו מה שמכונה אנשי שלומנו, וזו תופעה שימיה כימי קיומם של התפקידים, מפא"י ההסטורית הצטיינה בזה. בשנים האחרונות התגבשה ההכרה שמינוי כזה עלול להיות פלילי וכמובן לא אתי".

לדבריו באופן עקרוני אם אכן עו"ד ינון נתן גופשנקא למינויים של שרון זה לא ראוי, "אם אדם בא ומבטיח למנות את פלוני למשרה ובתמורה הוא מצפה שהוא יספק לו הצבעה אוטומטית במרכז המפלגה או במוסדות שלה זה דומה לשוחד, ואם אכן ניתנה גושפנקא על ידי עו"ד ינון לח"כ לשעבר עמרי שרון, בחוות דעת משפטיות שהכשירו את המינויים מתוך התקרנפות לפעילות של שרון, אז זה גיבוי לא ראוי".

עו"ד העצני סבור שתופעת המינויים בתמורה לקבל טובת הנאה היא דבר פסול, "צחי הנגבי עדיין עומד על כך לדין, הוא ביצע שורה של מינויים למשרד לאיכות הסביבה בהיותו שר במשרד והוא התגאה בכך במכתב ששלח לחברי הליכוד. התביעה הכללית סברה שיש כאן העדפה של אנשים למשרות ממלכתיות, דבר פסול, כי זו קבלת טובת הנאה, הרי אותם חברי מרכז יכולים לספק לאותו שר טובות הנאה".

לדבריו מינוי עו"ד ינון לתפקיד היועץ המשפטי של הכנסת הוא לא דבר של מה בכך, "היועץ המשפטי של הכנסת מקבל החלטות בצמתים כאלה ואחרים והוא יכול להשפיע במידה רבה על כל מיני פרוצדורות, אם אותו עו"ד ינון אכן נתן גיבוי למינויים של שרון, זהו גיבוי לא ראוי".

חברי ליכוד נגד מינוי אייל ינון