כוחות הביטחון הרסו הבוקר (שני) חווה סמוך למבוא דותן שבשומרון. דוד ושיינה בוצר, בעלי החווה, סיפרו לערוץ 7 על ההרס. הם מציינים כי החווה הייתה בגבעה מערבית למבוא דותן, וכי מדובר בשטח של היישוב שמוגדר כאדמות מדינה. "בעלי הוא לוחם בשייטת ובזמן שהוא חשב לצאת למילואים באו ופירקו את מפעל החיים שלו, זהו דיר ששוויו עשרות אלפי שקלים. היו בדיר 50 ראש כבשים שהם חלק מפרויקט חקלאי חינוכי שמעסיק את הנוער באזור", אומרת שיינה.

היא מדגישה כי מי שהרסו בפועל את הדיר היו פועלים ערבים מהכפר השכן, "אני בהלם, זה פשוט שוק טוטאלי שבאים ערבים ומפרקים חווה יהודית כשיש הרבה בתים ערבים שהם לא חוקיים בכפר למטה". היא מציינת כי לדיר היה אומנם צו הריסה אך מבהירה כי הנושא היה בתהליכים, "הדיר עמד כבר שנה על הקרקע, ובנוסף הם הרסו אורווה שלא היה לה צו הריסה".

שיינה מספרת כי כשפירקו את הדיר ניסו לגרש את הכבשים אך הן מעצם טבעם ניסו בכל כוחן להישאר בדיר, "גם אחרי שהדיר פורק הם רצו בחזרה לכיוון הדיר אך נתקלו בגל הריסות. זה פשוט סמלי שהם ניסו לחזור הביתה", אומרת שיינה.  "אנחנו למעשה שומרים פה על אדמות מדינה ופירקו לנו הכול, בעזרת ה' נתחיל מהתחלה".

"השייטת היא בדמו של בעלי, היחידה היא חלק ממנו ועכשיו קשה לו לצאת למילואים, הוא מרגיש דקירה בגב", אומרת שיינה.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה אמר בעקבות הרס דיר העיזים במבוא דותן הבוקר "המינהל האזרחי הגיע לשיא של רשעות - מדובר בבוגר שייטת המשמר את אדמות המדינה במקום, שהשקיע בדיר מעל 150 אלף ש"ח מכיסו, בעוד בתים ערבים נבנים ממול באין מפריע".



יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר אמר כי "שוב מופעל צה"ל למשימות הרס, במקום משימות הגנה וביטחון, אלא שהפעם חיילי צה"ל נלחמים גם נגד כבשים ואין פלא איפוא שתופעת סירוב הפקודה הולכת ומתרחבת".