השר בבית ראש העיר
השר בבית ראש העירצילום: עידו מינקובסקי

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ערך אתמול (שישי) ביקור בכפר קאסם, עם מפקד מחוז מרכז, ניצב ניסים מור ומפקד מרחב השרון, תת ניצב שמעון שומרוני.

"הדבר הכי יפה בשלטון החוק ובאכיפת הסדר, זה שהיא לא עושה הבדל בין מגזר כזה או אחר, לא בין יהודים, לא בין וערבים ולא בין דרוזים, צ'רקסים או נוצרים. כפר קאסם, זה ביקור סמלי מבחינתי. אני מכיר את התופעות המתרחשות כאן ועליהן באתי לדבר אתכם, על הירי הבלתי פוסק באירועים, על קיום אמצעי הלחימה והנשק בכל בית כמעט, נשק חוקי ולא חוק כאחד, על בעיית הסמים, האלכוהול, האלימות בכבישים והבנייה הלא חוקית", אמר השר.

השר הציע לבחון את הקמתה של תחנת משטרה בכפר קאסם "אני רוצה לשאול אתכם שאלה ישירה: האם תרצו שאבדוק אפשרות הקמה של משטרה באמצע מרכז העיר. זה יראה על בולטות, זה יראה על רצינות ועל חוסר פשרות. תנותקו מתחנת ראש העין ותקבלו אור זרקורים באכיפה, בצורה משמעותית יותר".

"אני לא מוכן לשמוע על "עבירות קטנות" כמו לא לשים חגורת בטיחות בנסיעה בתוך הכפר. גם לירי התייחסו פעם כמשהו מקומי ונקודתי וזה הפך למכה של ממש".

בנוגע להכנסת שוטרים, קצינים ואנשי הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול אל תוך כותלי בתי הספר, אמר "אנחה את אנשי הרשות ומפקד המרחב יעזור בכך, להכין תכנית חינוכית, ביחד עם מורי האזור וניכנס אל תוך בתי הספר. אם תכנית כזאת זה פער שצריך לתקן, אז קיבלתם".

בנוגע לשירות לאומי והתנדבות בתוך הקהילה אמר "אתם חייבים להבין, אי אפשר רק לדרוש. איפה אתם נמצאים בנושא הזה? איפה ההתגייסות למשמר האזרחי? למד"א? למשטרה הכחולה ולמשטרת התנועה? רק לאחרונה הכנסנו את משטרת התנועה אל תוך הערים".

בנוגע לרצח הנער באוטובוס בכפר קאסם אמר "חייבים למצוא את הנוסחא המתאימה ולהתחיל להוציא את האמצעי הלחימה מכפר קאסם, אני פה אתכם. הנשק התחיל בקטן והתפשט. אנחנו צריכים אתכם כדי למגר את תופעת הירי בכפרים. אני התייחסתי לרצח הנער באוטובוס כפיגוע לכל דבר".

"יש כאן הנהגה שמוכנה לקבל אחריות בראשות ראש העיר ורוצים בשינוי תדמית המקום. היום יש יותר ויותר אנשים שאומרים שנמאס להם, הם לא מוכנים להפקרות יותר. אני מגבש בתוך המשרד לביטחון פנים, בשורה חדשה, מודל חדש לגיוס לשירות לאומי ולהתנדבות של המגזר. אתם חייבים להשתלב בתוך הקהילה הפנימית שלכם. נכניס את פרוייקט עיר ללא אלימות, נשלב את הקהילה בחלק גדול מהמגזר הערבי ואני מאמין שנצליח גם בכפר קאסם. שיהיה לכם חג שמח ו"כול עאם ווא אנתום בחייר", הוסיף השר.