Internet Explorer
Internet Explorerמיקרוסופט
דפדפן האינטרנט שהושק ב-2001 יחד עם מערכת ההפעלה Windows XP הפופולארית, Internet Explorer 6, עדיין נפוץ מדי במחשבים בישראל ובעולם ועל פי נתוני ערוץ 7 כ-30% מגולשי האתר בעברית משתמשים בו (באנגלית המספרים קצת שונים). חלק מהם בגלל שאינם יודעים לשדרג דפדפן ואחרים, פשוט מכיוון שמקום העבודה אוסר עליהם לשדרג.


לוגו Internet Explorer 6
 
לאחר שנים בהם IE שלט על מלוא שוק הדפדפנים בעולם, עם אחיזה של כ-95%, ובישראל אף יותר (נטסקייפ ז"ל לא תמך בעברית נורמלית אלא רק ויזואלית), ניסה והצליח אט אט הדפדפן בעל הקוד הפתוח Firefox לנגוס באחוזים הולכים וגוברים של גולשים, ועם הזמן תפס כ-20% בעולם. גם הדפדפן של גוגל, כרום ודפדפנים אחרים (אופרה) ניסו לנגוס מי יותר ומי פחות בדפדפן המיקרוסופטי.
 
מיקרוסופט התעוררה והוציאה את הגירסא השביעית של הדפדפן שלה ב-2007, אולם גם היום, שנתיים לאחר הפצתו וחודשים לאחר הפצת הגירסא השמינית שלו (שלוותה בשיפורי ביצועים ואבטחה רבים ומגוונים), עדיין 30% מהגולשים מנועים או מסרבים לשדרג. משרדי ממשלה ומחלקות טכניות של ארגונים גדולים הם רק דוגמאות נפוצות לגופים שסירגו לשדרג. ב-25 באוגוסט השנה הוסיפה החברה את הדפדפן למערכת העדכונים האוטומאטיים שלה לארגונים גדולים (WSUS) אולם לא נראה שבארץ ובעולם הטמעת הדפדפן צוברת תאוצה.
 
במיקרוסופט מקווים כי מערכת ההפעלה החדשה של החברה, Windows 7, שזכתה לשבחים רבים בעולם (וגם במערכת ערוץ 7), תסייע לקדם את הדפדפן החדש על חשבון קודמו, בתקווה כי משתמשים אכן ישדרגו אליה. מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט נחשבת כישלון, ובקרב גולשי ערוץ 7מגרדת את ה-10% גם כשנתיים לאחר השקתה. מערכת ההפעלה החדשה אוחזת כבר בכשני אחוז, קצת יותר מחודש לאחר השקתה הרשמית.
 
במקביל, בלוג הבית של Internet Explorer חשף השבוע את תוכניותיו הראשוניות לדפדפן הבא של החברה, שנמצא לגירסתם "עמוק בתנור". בין השאר מבטיחים במיקרוסופט שידרוג ניכר של ביצועי הדפדפן ביחס לגירסתו השמינית וביחס למתחרים.
 
דפדפנים מול IE9: מבחן ביצועיםIEBlog
 
בנוסף מבטיחים במיקרוסופט כי הדפדפן החדש יהיה תואם יותר לתקנים (ולמתחריו), וישתמש במעבד הגרפי הנפוץ במחשבים מודרניים על מנת לשפר עוד יותר את ביצועי התצוגה שלו. בנוסף מבטיחים שם שיפור משמעותי למנוע ה-JavaScript המובנה בדפדפן.