גגות בירושלים - יעד סולארי
גגות בירושלים - יעד סולארי

חברת "שחר אנרגיה" חתמה עם משפחת בן דוד, המחזיקה בבעלות על בניין משרד הבריאות בירושלים, על הסכם שותפות להקמת מערכות סולאריות על מבני הקבוצה באזור ירושלים.

במסגרת ההסכם יוקמו מערכות סולאריות על גג המבנה של משרד הבריאות בירושלים שנמצא בבעלות בן דוד וכן על מבנים מרכזיים נוספים השייכים לקבוצה. נכסי נדל"ן רבים נמצאים בבעלות משפחת בן דור בניהם בנין "רב שפע", קניון הראל, מלון חדש שיפתח בסמוך למעבר מנדלבאום ועוד.  

המערכות יוקמו בשותפות שווה של "שחר אנרגיה" ומשפחת בן דוד עצמה. ב'שחר אנרגיה' מציינים כי מדובר במודל עסקי השונה מהסכמי שכירת הגגות המקובלים בתחום האנרגיה הסולארית ואשר מאפשר לבעל הנכס ליהנות מתשואה גבוהה באופן משמעותי לאורך השנים כשותף מלא בהכנסות.

על פי הסכמי השותפות של "שחר אנרגיה" בעת הקמת מערכות סולאריות על שטח של 600 מ"ר נהנה בעל הנכס מהכנסה של 1.1 מיליון שקל לאורך השנים וזאת במקום 400 אלף שקל שהיה מקבל על השכרת השטח. כל זאת תמורת השקעה ראשונית של כ- 100  אלף שקל בלבד.

יצוין כי חברת שחר אנרגיה שבבעלות זאב פרץ ולייזר רוטשטיין עוסקת בהקמת פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית במגזר ההתיישבותי והעירוני. משפחת בן דוד מוגדרת כאחת המשפחות האמידות בירושלים, בעלת מבנים, שטחי קרקע ומפעל לתכשיטי זהב.