מיוזמות החקיקה. דליה איציק
מיוזמות החקיקה. דליה איציקפלאש 90

ברוב של 60 תומכים לעומת מתנגד אחד ונמנע אחד אישרה היום מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק "הארכת חופשת לידה" של יו"ר סיעת קדימה, חברת הכנסת דליה איציק וחברת הכנסת ציפי חוטובלי, שנועדה להאריך את חופשת הלידה לשלושה חודשים נוספים, היינו חצי שנה.

המתנגד להצעה היה חבר הכנסת ד"ר מיכאל בן ארי שהבהיר מעל בימת הכנסת כי לטעמו דווקא קבלת החוק תוביל לפגיעה בהעסקת נשים. הוא תיאר בדבריו סיטואציות בהן בעלי עסקים שבקושי מצליחים להתמודד עם יציאת עובדת לשלושה חודשי חופשה יחליטו שלא לקבל עובדות לעסקיהם, כדי להימנע מהמצב בו הן נעדרות לתקופה של חצי שנה, בעוד גברים נעדרים מקסימום לחודש של מילואים.

לעומת דבריו אלה של בן ארי אומרת חברת הכנסת דליה איציק כי "מדובר בהצעת חוק חשובה אשר מעבירה לראשונה את הכוח ואת זכות ההחלטה על משך חופשת הלידה לאישה העובדת. מהיום התפיסה של החברה כולה, עובדות ומעסיקים כאחד, תהיה כי חופשת הלידה הינה חצי שנה. זהו מסר חברתי ומשפחתי מובהק אשר מאזן את המתח המובנה בין הקריירה לאמהות ומעביר לידי הנשים העובדות בחוק, את האפשרות, להאריך או לקצר את חופשת הלידה שלהן, עד למסגרת זמן של חצי שנה, ללא חשש מפיטורים".