תערוכת "סיוע" חנכים
תערוכת "סיוע" חנכים

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים ציינה היום (חמישי) את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, בכנס בנושא "השתלבות אנשים עם מוגבלות בקהילה- הזכות של כולנו".

במהלך הכנס נחשף הלוגו החדש של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. את הלוגו עיצבה תלמידה בקורס גרפיקה ממוחשבת מהמרכז להכשרה ושיקום מקצועי ליד ביה"ח לוינשטיין.

אדר' שמואל חיימוביץ', נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (בפועל): "הלוגו מבטא באמצעות אלמנטים שונים, בגוון, בצורה ובגודל את מגוון האוכלוסיות של אנשים עם מוגבלות וכיצד מוצאים אלה את מקומם בתוך מעגל החברה הישראלית. לא רצינו עוד סמל עם הלוגו הבינלאומי של אדם בכסא גלגלים. רצינו שיהיה ברור שהנציבות שואפת לממש את מטרותיה לטובת אנשים עם מוגבלויות שונות ולטובת החברה כולה". 

ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים, נשא דברים במהלך הכנס "המונח 'אנשים עם מוגבלות' הוא מונח שקצת בעייתי לי כי אני לא רואה את המוגבלות, אני לא רואה כאן אנשים עם מוגבלות, אני רואה כאן אנשים ללא גבולות. אנשים שלמרות הכל קמים בבוקר ומקיימים סדר יום רגיל ואומרים לעולם: 'יש לנו מגבלה, היא לא מפריעה לנו והיא גם לא  צריכה להפריע לכם'. משימה של כולנו היא לחזק את העניין הזה.  אם אני הייתי שותף להגדרה של הנציבות הייתי קורא לה 'אנשים ללא גבולות', וככה אני מתייחס לזה וככה מתייחסים לזה אצלנו במשרד המשפטים. אני מאחל הצלחה גדולה לכולם, ומזכיר שאם יש בעיה, אנחנו במשרד המשפטים קשובים לכם- תפנו אלינו".