בשבועות האחרונים מקיימת ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ, מנכלי"ת ומייסדת ערוץ 9 לשעבר, סדרת פגישות ודיונים עם בכירי ענף הטלוויזיה, מנכלי"ם ונציגי איגודי יוצרים.

כחלק מהניסיונות להביא את המשבר בשוק הטלוויזיה לידי פתרון מוסכם והוגן לכל הצדדים, הציעה ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' יוזמה הקוראת לאוצר לוותר על דמי הזיכיון ודמי התמלוגים, בגובה 4% מההכנסות בכל שנה, ולאפשר בכך את ייצוב שוק הטלוויזיה וחיזוק היצירה הישראלית. 



"כל הגורמים בתעשיית הטלוויזיה מאוחדים בדעה כי על משרד האוצר לנהוג באופן שוויוני כלפי הזכיינים ולבטל או לצמצם את היקף התמלוגים ודמי הזיכיון המשולמים לאוצר, בדיוק כמו שנהג כלפיי הכבלים והלווין, רשתות הסלולאר המוצפות בתכנים ועוד. הרשות השנייה העלתה את הרעיון לפני שנים ועתה הנושא רלבנטי מתמיד. היום כבר לכולם ברור - אין כל הצדקה לתשלום הזה, הזורם אל קופת האוצר ללא כתובת, במקום להיות מנותב לקידום היצירה הישראלית, הקולנוע, הפקות המקור, וההכשרות ליוצרים צעירים בענף. ביטול התמלוגים ילווה בהתחייבות לניתוב כל הסכומים שייועדו לתמלוגים ודמי זיכיון לאפיקים קונסטרוקטיביים של יצירה טלויזיונית וקולנועית", היא מסבירה.



ח"כ שמאלוב ברקוביץ' הוסיפה כי "לא תפקידה של הטלוויזיה המסחרית, למלא את ייעוד הטלוויזיה הציבורית. הדרישות הרגולאטוריות מזכייני ערוץ 10 ו - 2, גבוהות ממילא. מצער לדעת שהרגולציה בישראל,  בעיקרה כלכלית היא ולא עוסקת מספיק בתכנים. בראייתי, תפקידו של הרגולאטור לקבוע "מפת דרכים" לטלוויזיה בישראל, לוודא העמידה באיכות התכנים ומניעת פגיעה באינטרס הציבורי בבחינת "אל תעשה". תפקיד הרגולאטור אינו לחלוב את הפרה עבור האוצר וליו"ר הרשות השנייה כלל אין בכך עניין. עלינו לשים את טובת הענף והציבור לפני אינטרס האוצר לגזור קופון נאה".