מהפיכת החשמל בעיצומה
מהפיכת החשמל בעיצומהפלאש 90

בדיון מיוחד שהתקיים אמש בלשכת מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, הוחלט, שחרף החוב הגדול של מפעל תפרון לחברת החשמל עבור חשבון חודש נובמבר, החברה לא תנתק את המפעל מאספקת החשמל. "בחברת החשמל התקבל מידע מחברת BDI לגבי מצבו של מפעל תפרון, שמוגדר כמסוכן בדרגה 9 (מתוך 10)", אמר.

"משמעות מידע זה היא, שיש לקבל מהמפעל רק תשלום במזומנים וכן על פי נהלי החברה שנוגעים למפעלים בקשיים יש לערוך עימם חשבון יומי. עם זאת, אנו מודעים היטב לכך, שניתוק המפעל מאספקת החשמל יגרור סגירה מיידית של המפעל ולכן החלטנו שלא לנתקו מאספקת החשמל ולנסות ולהגיע עימו להסדר תשלומים שיהיה לו נוח יותר. חברת החשמל לוקחת על עצמה סיכון גדול בהחלטה זו", אמר המנכ"ל בסיכום הדיון. 

מחברת החשמל נמסר, שחשבון הצריכה של מפעל תפרון עבור חודש נובמבר על סך של יותר ממיליון ₪, שהיה אמור להיות משולם בהוראת קבע בתאריך 3.12.09, לא כובד. בראשית השבוע העביר המפעל לחברת החשמל סך של 500,000 ₪ בהעברה בנקאית, אולם מחשבון צריכה שהופק בראשית השבוע עולה שמהקריאה האחרונה ועד היום, סה"כ 17 יום, המפעל חייב עוד קרוב לחצי מיליון ₪ וכי הצריכה היומית של המפעל מוערכת בכ- 35,000 ₪. מידע זה הועבר על ידי חברת החשמל לסמנכ"ל המפעל, ערן רותם.  

כאמור, לאחר פגישה שקיימה חברת החשמל עם סמנכ"ל המפעל ולאחר דיון מעמיק, החליטה החברה שבשלב זה, לא ינותק המפעל מאספקת החשמל