עוברים לאאוטסורסינג. עובדת הייטק
עוברים לאאוטסורסינג. עובדת הייטקפלאש 90
בהמשך למאמצים לצמצם את מימדי האבטלה ולייצר מקומות תעסוקה בפריפריה, הורה שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר לצאת בהקצאה של כ- 45 מיליון שקל אשר ייצר כ- 1,300 מקומות עבודה.

בתוכנית ניתן דגש לקליטת עובדים באזורי עדיפות לאומית בכלל ובפריפריה בפרט, ולקליטת עובדים ממגזרים ששיעור השתתפותם בתעסוקה נמוך (בעיקר חרדים ומיעוטים). הסיוע ניתן בדרך של הקצאה תחרותית.

השר בן אליעזר אמר כי "אנחנו מפעילים את כל הכלים העומדים ברשותנו על מנת שנוכל להביא לצמצום מימדי האבטלה ולעידוד קליטה של מפוטרים במפעלים חזקים במשק. מדובר בתכנית ודאית לתוספת משמעותית של עובדים, בעיקר מפוטרים, בחזרה אל שוק העבודה".

מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי אמר כי מסלול תעסוקה הצליח בעבר מעל ומעבר למצופה. "במסגרת מסלול זה נוצרו בשנים האחרונות כ-8,000 מקומות עבודה באזורי העדיפות ובפריפריה, בהשקעה של כ-600 מיליון שקל".

עוד מציין קדמי כי מדובר בתמיכה של עד 20% מהשכר של כל עובד ועל פי ניסיון העבר מדובר בכ- 1300 ש"ח ממוצע לעובד בחודש לתקופה של 30 חודש שיביא לקליטה של כ- 1300 עובדים.

ימוין כי ביוני האחרון יצאה הקצאה נסיונית תחרותית שבה אישר מרכז השקעות 78 בקשות לתמיכה בעסקים בהיקף של כ-78 מיליון ₪ לקליטת כ-1700 מועסקים חדשים, במסגרת התוכנית אושרו בקשות למגזר המיעוטים, חרדים והמגזר ה'כללי' מהפריפריה.