אתגרים חברתיים. דנקנר
אתגרים חברתיים. דנקנרפלאש 90

יו"ר קבוצת IDB, נוחי דנקנר, אמר אמש (מוצ"ש) בנאום פתיחת ועידת ישראל לעסקים, כי "ביולי 2007 סימן משבר הסאב-פריים את תחילתו של המשבר הכלכלי העולמי. זה קרה לאחר התחזקות רבה של תופעת הגלובליזציה בעשור האחרון. היום אנו רואים שלהפיכת העולם לכפר גלובאלי אחד יש גם חסרונות. לאיכר הסיני יש השפעה על הצרכן האמריקני; ולשייחים במפרץ הפרסי יש השפעה על מבנה הבעלות במערכת הבנקאות הבינלאומית".

דנקנר ציין, כי "אני שומע פה ושם את קולות השמחה על סיומו של המשבר. נכון, חלק מהמדדים הכלכליים מעידים על התאוששות ועל חזרה לצמיחה, אבל לצערי  אני חש שהשמחה קצת מוקדמת. אינני יודע איזה כיוון תתפוס היציאה מהמשבר. והסיכונים לא מעטים".

"אני מוצא היום בעולם תחושת חוסר ודאות כמוה לא היתה בעבר. זה מחייב אותנו להיות זהירים, להמשיך לדבוק במדיניות עסקית שמרנית, תוך מעקב רציף אחר ההתפתחויות הכלכליות בעולם. האסטרטגיה שלנו צריכה להיות הכנה למצבים משתנים שקשה לצפות אותם", הסביר יו"ר IDB.

את החלק השני של דבריו הקדיש דנקנר לתחום החברתי, תוך שהוא מציין, כי "כשם שהמשבר מציב אתגרים כלכליים כך הוא מציב גם אתגרים בתחום החברתי. אני מבקש לשתף אתכם בחוויה שמנהלי ועובדי קבוצת IDB, ואני בתוכם, עוברים בשלוש וחצי השנים האחרונות, מאז פרוץ המלחמה בגבולנו הצפוני ביולי 2006. נרתמנו אז לעזור ליישובים שהיו בקו החזית, ומיד עם תום המלחמה ביצענו שינוי תפיסתי עצום – החלטנו להמשיך ולהיות שם. הצבנו את הסיוע לקהילה כמטרה השניה ברשימת היעדים של קבוצת IDB, מיד לאחר רווחיות והשאת תשואה נאותה לבעלי המניות. החלטנו להקדיש סכום ניכר וחלק גדול מזמננו ליישובי הפריפריה. במקביל, הגברנו מאוד את הסיוע והעזרה שלנו לגזרת שדרות ועוטף עזה".

"קבוצת IDB מייעדת כ- 60% מפעילות הסיוע שלנו לתחום החינוך. לדוגמא: זו השנה הרביעית בה אנו נותנים מלגות בהיקפים גדולים. הענקת המלגות מהווה השנה כ- 18% מתקציב הסיוע שלנו לקהילה. ניתנות כ- 4,500 מלגות בשלוש עשרה ערים ומועצות בצפון ובדרום לכל סטודנט וסטודנטית בני היישוב, ללא תלות במצבם הסוציו-אקונומי. אני שמח לספר לכם שבקריית שמונה, למשל, גדל מספר הסטודנטים תוך שלוש שנים מ- 560 סטודנטים ל- 790. גידול של 41%! כך גם ביישובים האחרים - הענקת המלגות הביאה לגידול ניכר במספר הסטודנטים הלומדים הביאה לשינוי אמיתי", סיפר דנקנר.