הפגנת עובדי עוף העמק
הפגנת עובדי עוף העמקצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר עדי ורנקין, הציע לבעלי מפעל ייצור החוטים בנהריה "מוליתן" ולכונס הנכנסים של המפעל להתפשר ולהמשיך לממן את פעילות המפעל.

על פי הצעתו של השופט, הבנקים, אותם מייצג כונס הנכסים, ישקיעו במפעל מיליון שקלים, והבעלים ישקיעו חצי מיליון שקלים, לצורך המשך פעילותו.

בתגובה למשבר מפעלי הטקסטיל "תפרון" ו"מוליתן", מציעים כלכלנים ויועצים להציע פתרונות מהפכניים ולא שגרתיים. אוריאל לדרברג, מנכ"ל ארגון "פעמונים" לשיקום משפחות שנקלעו למשבר כלכלי, מציע כעת לשנות כליל את הגישה הממשלתית והציבורית.

"ניסיונות ההחייאה של תעשיות מסוימות שאינן כדאיות, אין בהם תוחלת. היינו בסרט הזה כמה וכמה פעמים. ראינו כבר לא מעט מפעלים שקיבלו סיוע וזמן מה לאחר מכן קרסו. קשה מאוד להתחרות עם המזרח ויש גבול לעזרה מלאכותית", מציין לדרברג. לדבריו,"הגיע הזמן שהממשלה והעובדים יחשבו כיצד לא לחזור על טעויות העבר ולוודא שהפעם העזרה תהיה יעילה ובת מימוש לטווח ארוך. במקום לבנות תוכנית הבראה למפעל יש לבנות תוכנית הבראה פרטנית לכל עובד – כהכשרה או התאמה מקצועית, הקפאה לתקופה מוגדרת של החזרי המשכנתא, פריסת חובות או הקפאה של חובות לעירייה וכד'"

"פעמונים", הארגון לשיקום כלכלי נוסד לפני עשר שנים. בשנה האחרונה לבדה הצליח הארגון לסייע בשיקומן הכלכלי של למעלה מ- 2000 משפחות מכל הארץ. הסיוע, נעשה באמצעות הדרכה, ליווי, פיקוח כלכלי, בהלוואות שיקום ובמענקי שיקום. הסיוע ניתן חינם ע"י כ-1200 מתנדבים.