סוכות לנצח נצחים
סוכות לנצח נצחיםפלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' בן ציון זילברפרב התייחס בראיון לערוץ 7 כי לדו"ח שהגישה משלחת קרן המטבע הבינלאומית החולק שבחים למשק הישראלי ולמדיניות בנק ישראל והממשלה בצל המשבר. ע"פ הדו"ח ישראל אכן עברה את "המיתון הגדול" בצורה טובה.

"בסך הכול אם אנחנו רואים מה קורה בארצות  מפותחות אנחנו צלחנו את המשבר בהצלחה רבה, אם כי זה לא אומר שלא יהיו עוד קשיים בהמשך, צריך לזכור שהצמיחה השנה הייתה אפס אחוזים, אבל זה עדיין לא כמו שהיה בחלק מהמדינות ששם הצמיחה ירדה בשניים שלושה אחוזים", אמר זילברפרב.

לדבריו יש הסבר מדוע המשבר פגע בישראל פחות, "המערכת הפיננסית שלנו לא קרסה כמו שקרה במדינות אחרות וזה בגלל מדיניות שמרנית ופיקוח טוב, זה עזר לנו לעבור את המשבר. הממשלה שלנו גם לא נכנסה להיסטריה ובאמת ראינו שכל ההפסדים תיקנו את עצמם. נכון לעכשיו הרושם הכללי הוא שהמשבר נבלם, הויכוח הוא אם תהיה התאוששות מהירה ופה אנחנו תלויים הרבה בשאר הכלכלות בעולם. בנתיים מדינות המזרח הרחוק היו הראשונות להתאושש, אבל אין ספק שבסופו של דבר כולנו מושפעים מארה"ב שזו המעצמה שמשפיעה על הצמיחה, גם אצלנו רוב הייצוא הולך לארה"ב ועד שהכלכלות בארה"ב ובאירופה לא יתאוששו גם אצלנו לא תהיה התאוששות". 

לדבריו הסיבה שאירופה לא ממהרת להתאושש זו קבלת החלטות איטית, "הם מגיבים יותר לאט לשינויים, וסובלים מבעיות רבות לא פשוטות, כמו הזדקנות האוכלוסייה, בארצות אירופה יש שיעור ילודה נמוך יותר ואנשים רבים יוצאים לפנסיה דבר שהופך לנטל על המדינה".