אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

משרד הביטחון הגיב לחשיפת תוכנית צה"ל להילחם במתנחלים כחלק מההחלטה על הקפאת הבנייה, "כל מה שנדרש מראשי ההתיישבות והמתיישבים הוא לקיים את החלטת הממשלה בנוגע להקפאת הבנייה החדשה לתקופה מוגדרת, וכך יימנע הצורך בהפעלת כוח או חיכוך עם כוחות הביטחון".



"מערכת הביטחון תפעל לקיום החלטת הממשלה. אנו מצפים מראשי ההתיישבות לקיים את החלטות הממשלה ולאפשר לצה"ל להמשיך ולהתכונן למטרה לשמה הוא נועד, קרי המוכנות למלחמה", נכתב עוד בהודעה. 

מהמסמך הצה"לי שנחשף הבוקר עולה החשש כי מערכת הביטחון בישראל נערכת לעימות רחב עם מתיישבי יהודה ושומרון על רקע החלטתו של בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ופעילותו של שר הביטחון להרוס מבנים לא חוקיים שנבנו בשנים האחרונות ברחבי יהודה ושומרון.

במסמך, שהגיע באופן חסוי לידי מערכת ערוץ 7, נכתב ומפורט על "מבצע צבאי ברמת מטכ"ל", הכולל את כל הכוחות ברמה הכלל צה"לית לקראת פינוי והריסת מבנים יהודיים ברחבי יו"ש. המבצע שאמור בקרוב לצאת לפועל כולל שש חטיבות מרחביות של צה"ל, יחידת חבלנים, כל פלוגות מג"ב איו"ש וירושלים, חיל האוויר באמצעות מזל"טים ומסוקים, פעילות נרחבת של שירות הביטחון הכללי, משטרה, מודעין וגיוס מילואים. במסגרת ההיערכות והתכנון למבצע הונחו מפקדי צה"ל למסור דיווח עדכני למטה הכללי ולשר הביטחון בכל יום עד השעה 13:00.