.
.

השוק הפלשתיני קולט סחורות מתוצרת ההתנחלויות בשווי של 500 מליון דולר בשנה, כך גילה היום שר הכלכלה הפלשתיני , חסן אבו ליבדה. הוא הוסיף כי משרד הכלכלה הפלשתיני החליט להפוך את שנת 2010 לשנת מיגור סחורות ההתנחלויות מהשוק הפלשתיני. 

"אני קורא לכל הנוגעים לעניין לשתף פעולה ביישום ההחלטה" הוסיף אבו ליבדה בכינוס עם אנשי עסקים שהתקיים היום בלשכת המסחר בשכם. "אני מקווה שבשנה הבאה נצליח למגר את המסחר עם ההתנחלויות ולא נאפשר הכנסת סחורות המתנחלים לשווקים הפלשתינים" אמר אבו ליבדה.

אבו-ליבדה ציין כי הרשות אינה יכולה להתעלם מהסכם פאריס, המאפשר להכניס סחורות מישראל לשטחי הרשות, אולם הפלשתינים אינם יכולים למכור את סחורתם בישראל.

כתבנו מציין כי משרד הכלכלה, משטרת המכס, משרד הבריאות הפלשתיני והביטחון המסכל ביריחו,  החרימו ביום רביעי שעבר כמות גדולה של סחורות מתוצרת ההתנחלויות והשמידו אותה, כצעד ראשון ליישום החלטת הממשלה הפלשתינית. לפי הודעת משרד הכלכלה שווי הסחורה שהוחרמה הגיע עד 50 אלף דולר. בהודעה גם נאמר כי צוותי המשרד ומשטרת המכס החרימו בשבוע ברחבי יהודה ושומרון סחורות מתוצרת ההתנחלויות בשווי של 148.248 שקל .