נשאר בעל השליטה. לבייב
נשאר בעל השליטה. לבייבפלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, החליטה כי ההסדר בין מחזיקי האג"ח של 'אפריקה ישראל' לבין החברה יאושר באסיפה אחת, של כלל מחזיקי איגרות החוב, דבר שככל הנראה יביא לאישורו.

על פי ההסדר שיובא לאישור אסיפת מחזיקי האג"ח, אפריקה תזרים 76 מיליון שקל נוספים לטובת איגרות החוב לטווח הארוך ותשלם למחזיקי אג"ח ט' 40% מחובה כלפיהם במזומן.

כינוסה של אסיפה אחת סותר את דרישתה אתמול של פסגות שברגע האחרון הביעה התנגדות להסדר החדש, בשל חששה כי מחזיקי האג"ח הארוכות נושאים בסיכון רב מדי ואינם מחזיקים בבטוחות מספיקות.

על פי ההסדר ישאר לבייב בעל השליטה בחברה, באמצעות חברת ממורנד שבבעלותו. השליטה בחברה כפופה לשיעבוד מניות ממורנד שבבעלות לבייב לבנקים, זאת עקב חובותיו האישיים של לבייב לבנקים הגדולים.

נזכיר כי אתמול הודיעה השופטת אלשיך, כי היא איננה פוסלת את עצמה מטיפול בהסדר בין "אפריקה ישראל" לנציגות מחזיקי האג"ח על אף הבקשה שהוגשה בפתח הישיבה, היות ולטענתה "אין בבקשה מאומה".

הבקשה הוגשה בידי עו"ד אביעד ויסולי המייצג מחזיקי אג"ח פרטיים, לאור העובדה שבעלה של אלשיך הוא דירקטור בחברת פיבי - בעלת השליטה בבנק הבינלאומי, המשמש כנושה בתיק "אפריקה ישראל".