הרב אליהו
הרב אליהופלאש 90
בראיון מיוחד לשבועון 'מעייני הישועה' שיפורסם בשבת הקרובה ('ויחי') מספרת  הרבנית צביה אליהו, רעייתו של מרן הראשל"צ מרדכי אליהו שליט"א, ובת הרב, מרב, על ההתכתבויות עם הרב במהלך שהותו בבית החולים והמסרים שהעביר לה בהן אמר כי חוליו בא ככפרה על עם ישראל.  

במסגרת השעות הרבות בבית החולים מתוודעים בני ובנות משפחת אליהו לחולים ומספרים סיפורים רבים על התערבות הרב. מרב: "מישהי הרתה והייתה לה שלישייה. הרופאים אמרו לה שמכיוון ששתי בנות היו בשלייה אחת, אחת לוקחת כוח מהשנייה וכך אחת או שתיים מהבנות לא יצאו בסדר, "תהיה להם בעיה עם מום גדול "- פסקו הרופאים. האישה ההרה מאוד בכתה והרגישה שלא תוכל לגדל ילד עם מום גדול כל כך. היא הלכה לרב והרב אמר לה אני מבטיח שכל הבנות יהיו בסדר ואם משהו לא יהיה בסדר תביאי לי את הבנות. לי יש רק בת אחת...". אחרי כמה חודשים היא ילדה את הבנות בריאות ושלמות. הרופאים לא האמינו. 

מספרת הרבנית "אחרי שהרב ברך אדם נוסף שנטה למות פניתי לרב ושאלתי 'יש מישהו שנראה עם שתי רגליים וחצי בדרך לעולם הבא, לעומתו אתה נראה בריא למה אתה לא מתפלל על עצמך?!' הרב אמר: 'לא, לא. צריך לבטל את הגזרות', למחרת מצאו את האונייה עם חמש מאות טילי גראד".

"כשאני אומרת לו, די, תרד מהסיפור הזה אתה יכול לשחרר את עצמך, הוא עם היד מסמן לא ולוחש: 'אלפים יכולים להיהרג, אלפים יכולים להיהרג", מתארת הרבנית.

"שאלתי אותו אולי כל הסבל הזה הוא בגללי, אולי בגלל אחד הילדים או הנכדים, הכלות מי מאיתנו עשה פה משהו?! ריבונו של עולם!" הוא אומר "לא, לא, בשביל כלל ישראל". שאלתי אותו לפחות אתה יכול להגיד לי מה התהליך הזה מביא? הוא כתב משיח. 'נו מתי?' כתבתי עם שלוש סימני שאלה והרב לא ענה לי. שאלתי מה צריך לעשות והרב כתב "תשובה". במה שאלתי, והרב ענה "ואהבת לרעך כמוך" מה שרע לך אל תעשה לחבר שלך. אפילו בזמן אחאב עבדו אלילים ולא הייתה שם שנאת חינם ולא הייתה מלחמה ארבעים שנה.בגלל שהייתה אחדות בעם ישראל לא הייתה מלחמה. אז נדאג שכל אחד יקבל על עצמו. לציבור יש כאן תפקיד חשוב", מסבירה הרבנית, " הרב לא מבטל את מה שהוא לקח על עצמו. הוא סובל בשביל כלל ישראל וכלל ישראל צריך לעשות בשבילו הוא אמר לי בפרוש  'אני לא אתפלל, שהציבור יתפלל'.