
"קונה בטוח" שים לב!!!
ישנם מקרים בהם מוכרי הרכב אומרים לנו הלקוחות, שהרכב הוא "יד ראשונה מליסינג". הרכב לכאורה נראה כחדש ולאחר שבדקנו את תקינותו ניראה שהכול "בסדר" ואפשר לגשת לעניין התשלום אך כאן, עצור!!
עליך לבדוק סוג הליסינג שיקבע לנו את מחירו הסופי של הרכב.
ליסינג מימוני - רכב שרשום על שם חברה שמכרה ללקוח בתנאי מימון אך טרם שילם הלקוח את מלוא הסכום. הרכב נשאר בבעלות החברה אשר נתנה את המימון. לאחר גמר התשלום חברת הליסינג מבצעת "העברת בעלות", מה שהופך את הלקוח לבעליו של הרכב. במקביל הרכב הופך להיות יד שנייה!!
רכב זה נמצא בבעלות לקוח אחד בלבד למעט מקרים בהם הלקוח שדרג את האוטו במהלך תקופת התשלומים. אך הרכב נשאר "יד ראשונה" על שם החברה הנותנת את המימון.
איך יודעים כמה לקוחות היו "מבעליו" של האוטו? בדיוק לשם כך נכנס מסמך הנקרא "גילוי נאות" (היסטוריית הרכב), זוכרים אותו נכון? כי מסמך זה חשוב מאוד וייסייע לכם לקבל מידע נרחב על הרכב.
אז מה זה אומר "ליסינג מימוני" בכסף? על פי מחירון "לוי יצחק" הורדת המחיר נעה בין 8%-0% מתחת למחירון. אך שימו לב! ישנם כמה דגשים שחשוב לזכור:
1.מספר הנהגים שהוחלפו מהרגע הראשון שהתניעו את הרכב לראשונה.
2.תיקונים- מה מצבו המכני של הרכב, ומה מצבו ה"קוסמטי" (תאונות,צבע וכו'..) של רכב.
בנסיבות אילו ניתן להוריד מעל 8%- ממחירון הרכב.
"ליסינג תפעולי" - רכב ששירת חברה או עמותה או כל גוף המחזיק עובדים. כאשר החברה מחזירה את הרכב ששכרה, חברת הליסינג מעמידה אותו למכירה. יצוין כי טרם הוצאתו למכירה שימש הרכב מספר של נהגים לצורך עבודה.
אז מה אומר "ליסינג תפעולי" בכסף?
"ליסינג תפעולי" מפחית מערך הרכב עד 24% ממחירו במחירון.
1.רכב של חברה.
2.רכב שנהגו עליו מספר של נהגים ולפעמים מספר רב.
3.ברוב המקרים רכב "תפעולי" עושה מספר רב של קילומטרים בייחס לשנתו.
4.יכול מאוד להיות שרכב "תפעולי" לא היה נח לרגע והתחלף מנהג לנהג אפילו במהלך היממה.
שים לב "לקוח בטוח", ישנם מקרים בהם המוכר מציע אחריות לתקופת זמן והתחייבות בבדיקה. יש להבחין טוב טוב בפרטים הקטנים המסומנים במסמך. “לקוח בטוח" קונה בטוח!!!