הנהגת הרשות הפלסטינית העניקה גיבוי ותמיכה במחבלים שרצחו את הרב מאיר חי בשומרון לפני שבועיים, כך מדווחים אנשי "מבט לתקשורת הפלסטינית" איתמר מרכוס וברברה קרוק.

מאז היום שבו בוצעה פעולת צה"ל שחיסלה את השלושה, הנהגת הרשות הפלסטינית, ראשי פת"ח והתקשורת הפלסטינית הרשמית - לא חדלו לתאר את המחבלים כגיבורים לאומיים פלסטינים וכשהידים.



יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על ההרוגים כשהידים (הרוגים למען אללה), ושליח אישי מטעמו ערך ביקור תנחומים אצל בני המשפחות:



"מזכ"ל לשכת הנשיאות, טייב עבד אל-רחים, מסר הערב תנחומים בשם הנשיא אבו מאזן לתושבי שכם ולמשפחות שלושת השהידים על מות השהידים של בניהם, שכוחות הכיבוש הישראלי התנקשו בחייהם אתמול בבוקר. הוא העביר למשפחות הלוחמות מברקי ניחומים מהנשיא, והודיע להם על החלטתו לאמצם כשהידים של המהפכה הפלסטינית..."



טייב עבד א-רחים: "...ללא ספק מה שביצעו רשויות הכיבוש הוא פעולה פראית וברברית והתנקשות מכוונת בכוונת זדון ובדם קר."

[חדשות הטלוויזיה הפלסטינית, 27/12/2009]



ראש ממשלת הרשות, סלאם פיאד, הרחיק לכת עוד יותר כשערך ביקור תנחומים אישי בבתי משפחות המחבלים, יחד עם בכירים אחרים ברש"פ.



"ראש הממשלה מבקר בשכם ומוסר תנחומים למשפחות השהידים: ראש הממשלה ד"ר סלאם פיאד ביקר היום בשכם בעקבות הפעולה הצבאית הישראלית, ומסר תנחומים למשפחות שלושת השהידים שנרצחו על ידי כוחות הכיבוש. התלווה אליו שר הפנים סעיד אבו עלי, ומפקדי מנגנוני הביטחון, ומפכ"ל המשטרה האלוף חאזם עטאללה, שביקרו בבית האבלים שהוקם במתחם האיגודים המקצועיים בעיר... ראש הממשלה גינה את הפעולה הצבאית הישראלית."

[ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית),26/12/2009;  אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/12/09]



תנועת פת"ח משבחת את המחבלים:



"חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, מחמוד אלעאלול, אמר כי הכיבוש רצח את שלושת הצעירים הללו, ועוד שלושה אחרים ברצועת עזה, בדם קר. הוא תיאר אותם כ'מפקדים, גיבורים ולוחמים'."

[אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/12/09]

הטלוויזיה של הרשות הפלסטינית הציגה כרזה מטעם תנועת פת"ח המציגה את תמונות המחבלים ומשבחת אותם, בליווי כתובית המודיעה על תנחומי הנשיא אבו מאזן על מותם.