יוצאי עיראק בישראל מאיימים להגיש תביעה נגדית כנגד ממשלה עיראק בעקבות היוזמה של ממשלת עיראק לתבוע פיצויים מממשלת ישראל על הפצצת הכור בעיראק לפני כמה עשורים.

ששון שרה מיוצאי קהילת יהודי עיראק בישראל כיום תושב שדרות מספר על הרכוש היהודי הרב שנשדד על ידי ממשלות עיראק לדורותיהם, "המשפחה שלי הותירה בעיראק רכוש בשווי של 150 מיליון דולר, יש כיום 300 יהודים, חלקם חיים בישראל וחלקם בארה"ב שיש להם רכוש רב בעיראק, ניסינו לתבוע את ממשלת עיראק, אך על פי החוק שחוקק על ידי סאדם חוסיין כל הנכסים הולאמו ואבדנו את זכויותינו".

לדבריו משפחת מועלם שהוא מצאצאיה החזיקה בעיראק מפעל עתיר רווחים, "היה לנו בדרום עיראק מפעל לייצור לבנים, שסיפק מיליוני לבנים לחברות בנייה, המשפחה נאלצה לברוח בשנת 73".

הוא מאשים את ממשלת ישראל בגזענות, "ליוצאי מדינות אירופה יש חברות להשבת הנכסים האבודים שנגזלו מהם, ממשלת ישראל יודעת היטב שיש לנו רכוש רב בעיראק, אבל  אנחנו לא מקבלים שום סיוע, ממשלות ישראל לא רוצות לגעת בנושא הזה, בזמנו גדעון עזרא הפנה אותנו לעו"ד אבל שום דבר לא נעשה. כשברק אובמה ביקר בשדרות עוד לפני שנבחר לנשיא מסרתי לו מכתב אך עד כה לא קיבלתי תשובה, אני מקווה שלפחות עכשיו בגלל התביעה העיראקית תהיה לממשלת ישראל מוטיבציה פוליטית לטפל בסוגיית הרכוש היהודי שנותר בעיראק".