הרב מאיר חי
הרב מאיר חיצילום: יצחק לוי

בעקבות אולטימאטום ישראלי לרש"פ לעצור תשעה מחבלים מ"גדודי חללי אל-אקצא" של הפתח', הסגירו התשעה את עצמם לידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ. כך דיווח אתמול  בטאון הרשות הפלשתינית אל-חיאת אל-ג'דידה.

כזכור חשפנו אתמול ב"ערוץ 7" כי צה"ל דורש מכוחות הביטחון הפלשתינים להסגיר לידיו תשעה מחבלים מ"גדודי חללי אל אקצה", הזרוע הצבאית של פתח'. סוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" טענה כי ההסגרה היתה אמורה להתבצע עד ליל שבת.

שמות המחבלים כפי שפורסמו בסוכנות "מעאן" הם מהדי אבן ע'זאלה, עומר עכובה, צאלח אבו אל חייאת, זכי אניס עיסא, מונצר אניס עיסא, מוחמד לבאדה, היתם אל מצרי, רדא טבילה, ואנור אל מחרום. הסוכנות לא פירסמה במה הם מבוקשים. חלק מהמחבלים שצה"ל דורש את הסגרתם צורפו לפני כחודשיים להסכם ה"חנינה" שהשב"כ העניק למחבלים שפרשו מהטרור.

כתבנו מזכיר כי הפיגוע האחרון שביצעו מחבלי "חללי אל-אקצא" של הפתח' היה רצח הרב מאיר חי הי"ד ליד שבי שומרון לפני שבועיים. שלושת המחבלים הרוצחים חוסלו יום אח"כ בפעילות כוחות צה"ל בשכם. בשבוע שעבר חשפנו ב"ערוץ 7" כי הרשות הפלשתינית דחתה לפני מספר שבועות בקשה של ישראל, לעצור את המחבל ענאן צובוח, שהיה ממבצעי פיגוע הירי בו נרצח הרב מאיר חי הי"ד.