הרשות הפלסטינית מסלימה את המאבק בהתנחלויות. ראש הממשלה הפלסטיני, ד"ר סלאם פיאד, ישתתף (12 בינואר 2010) בטקס השקת "קרן הכבוד הלאומי" אשר הוקמה במטרה לממן את  את מה שהוגדר כ"הפעילות לחיסול מוצרי ההתנחלויות מהשוק הפלסטיני ועידוד קניית מוצרים מתוצרת מקומית פלסטינית". האירוע אמור להתקיים במטה הסהר האדום הפלסטיני באל-בירה.

בישיבתה (11 בינואר) אישרה הממשלה הפלסטינית הצעת חוק אשר אוסרת סחר במוצרי ההתנחלויות ב"שטחים הפלסטינים" והעבירה אותו לוועדה לענייני חקיקה. כמו כן הזהירה הממשלה מתוכניות ההתנחלות של ישראל אשר הולכות וגוברות בשטח, כגון אישור בניית שכונות התנחלות בלב השכונות הערביות כגון ראס אלעאמוד, שועפט, והר הזיתים וזאת כדי לנתק את העיר העתיקה משאר השכונות ולמנוע כינונה של ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלסטינית העתידית. הממשלה הפלסטינית מציינצ בהודעתה, כי "במקביל ממשלת ישראל מוכיחה מדי יום את הזיוף מאחורי החלטת "הקפאת ההתנחלות", שאינה יותר מצעד טקטי, כך שהבנייה ממשיכה ברוב ההתנחלויות, ורה"מ הישראלי מעניק סמכויות לראשי המועצות לאשר תוספות ושינויים בבנייה, וזאת בנוסף לכוונות הממשלה להמשיך את הבנייה בתום תקופת ההקפאה הריקה מתוכן".

בסוגית ירושלים טענה ממשלת סלאם פיאד, כי פעולותיה של ישראל מוכיחות כי המטרה מאחורי בניית הגדר אינה ביטחונית אלא היא נובעת מסיבה פוליטית ושאיפה להשתלט על אדמות פלסטינית רבות ככל האפשר. "קיים איום של עקירת תושבי ירושלים המזרחית  מהעיר, במסגרת נסיונה של ישראל לשנות את המאזן הדימוגרפי לטובת המתנחלים בעיר", הצהירה הממשל שקראה לממשל האמריקני להגביר את מאמציו להסרת המכשול המרכזי לקידום התהליך המדיני, המתבטאת ב"התעקשותה של ישראל להמשך כפיית מציאות בשטח ע"י המשך ההתנחלות."