נט"ן מד"א. צילום ארכיון
נט"ן מד"א. צילום ארכיוןפלאש 90

מנכ"ל מד"א נערך לקראת יציאת משלחת מומחים של מגן דוד אדום להאיטי בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את האזור בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר.

נציין כי בשעות הצהרים הודיע משרד החוץ כי שלושה ישראלים ששהו בהאיטי בזמן רעידת האדמה עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם. הנעדרים הם בריג'ט פייר עמשאי ושגב דוד עמשאי, אם ובנה בן התשע שעזבו את הארץ לאחר שהאם התגרשה מאביו של הילד, שנותר בארץ. נעדרת נוספת היא בתו של אייבי נתן, שרונה אלסייה.

משלחת מד"א תפעל בשיתוף פעולה עם הצלב האדום האמריקני ואנשיה יבצעו ערכת צרכים וטיפולים רפואיים במקום. בנוסף, יקימו מרפאות שטח, בשיתוף צוותי ההצלה המקומיים והצלב האדום ויסייעו בנושא איתור נעדרים.

במד"א בוחנים גם אפשרות של שיגור כוח רפואי שיכלול רופאים, פראמדיקים וחובשים, שיצטרפו למשלחות גופים רפואיים אחרים, כמו צה"ל.  

מנכ"ל מד"א ציין כי "במשך 85 שנות קיומו, הוכיח מגן דוד אדום  את יכולתו לשגר משלחות לאזורים מוכי אסונות טבע כמו גם למתקפות טרור ולסייע לאוכלוסיות במצוקה בעשרות יעדים בעולם: לנפגעי הבצורת באוגנדה, לנפגעי הרעב בביאפרה,  קולומביה ובאתיופיה, ליתומים  בג'קרטה שבאינדונזיה, לניצולי רעש האדמה האדיר שפקד את תורכיה, באל סלבדור ובהודו, לנפגעי התפרצות הר הגעש בקונגו, לנפגעי השיטפונות באינדונזיה, באי פולינזיה שבהאיטי, לנפגעי ההוריקן בגואטמלה ולנפגעי הציקלון שהכה את מיאנמר  ולנפגעי אסון הצונאמי בסרי לנקה. מאז כניסתו כחבר מלא לצלב האדום בשנת 2006, מגן דוד אדום נוטל חלק בפעילויות הבינלאומיות של הצלב האדום ברחבי העולם ומעמיד בעת הצורך את טובי הפראמדיקים והרופאים שלו שצברו ניסיון רב בהתמודדויות מסוג זה".