זק"א בהאיטי
זק"א בהאיטי

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב אומר בראיון לערוץ 7 כי אנשי זק"א בהאיטי עושים קידוש ה' אדיר, "כולם מבינים שמאמצי ההצלה הם אפילו לא טיפה בים, אנשים שם עובדים מסביב לשעון אבל זו עבודה ללא סוף. יש לנו שם שתי משלחות, המשלחת הראשונה שהגיעה ישירות מהאסון במקסיקו והמשלחת השנייה שנסעה יחד עם פיקוד העורף".

לדבריו אנשי זק"א נאלצים לעבוד תוך סכנת חיים יומיומיות, "יש שם פשיעה מזוינת, אנשים מחפשים אוכל ותוקפים אנשים,כולל את אנשינו, כדי להשיג מזון, אבל לעומת זה יש גם קידוש ה' גדול, כולם ראו במסכים איך לאחר שחלצנו שתי נשים, כל המקומיים באו להודות לנו ואפילו שרו לנו שלום עליכם".

משי זהב מספר שהם עסוקים בחיפושים אחר נעדר יהודי, "קיבלנו הלילה פנייה ממשפחה יהודית במונטריאול שבקנדה שבן משפחתם היה במלון בהאיטי והם לא שמעו ממנו, קיבלנו תמונות של הנעדר, יהודי נשוי בעל משפחה".

הוא מצר על כך שארגון זק"א הוא היחיד שעובד באירוע הזה כמו באירועים אחרים בהתנדבות, "זה לא קשור דווקא לאירוע עכשיו בהאיטי, רואים בכל אירוע את זק"א וכולם עובדים בהתנדבות. רק השבוע היו ביום אחד 11 הרוגים בתאונות דרכים בארץ, אנשים עוזבים את העבודה שלהם כדי להגיע לאירועים, אנחנו נחשבים לארגון מוכר על ידי האו"ם ורק פה בארץ אנחנו צריכים להיאבק על הכרה מול הרשויות. נתניהו כבר אמר לנו לא פעם שאנחנו עושים את זה בגלל האמונה, אבל זה לא פשוט עבור אנשים בעלי משפחות שעוזבים את הכול ונוסעים מעבר לים לכמה שבועות. אני מקווה שבקרוב תעבור הצעת חוק שתביא להכרה בזק"א כארגון שזכאי לתקציבים".