חוסמים את הפקחים ברבבה
חוסמים את הפקחים ברבבהצילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון
כוחות הביטחון הרסו הבוקר (שלישי) בית כנסת בישוב נחליאל בבנימין, זאת כחלק מאכיפת צווי ההקפאה. תושבי המקום ציינו כי אחד מפקחי המנהל האזרחי, תושב קדומים בשומרון, הדביק בשעות הבוקר צו הריסה וביקש לפנות את המקום מאחר ובית הכנסת נבנה לאחר הוצאת צו ההקפאה ע"י הקבינט המדיני ביטחוני.
 
מאוחר יותר החלו להגיע כוחות גדולים מלווים בכלי הריסה, תחילה הוצאו ספרי התורה ותשמישי הקדושה מהמקום ולאחר מכן החלו הכלים ההנדסיים להרוס את המבנה.
 
קודם להריסה השתלטו כוחות גדולים של משטרה על שערי גוש טלמונים בבנימין, השערים דרכם מגיעים לישובי האזור ומנעו מתושבים לעבור בציר. התושבים מבטיחים לשוב ולבנות את בית הכנסת כבר בימים הקרובים.
 

ועד מתיישבי בנימין אמרו בתגובה להרס כי "ההרס הסלקטיבי של בית הכנסת בנחליאל, הוא המשך להריסת בית הכנסת במעוז אסתר בשבוע שעבר. בתקופה אחרונה לא שמענו כלל על אכיפה במגזר הערבי, למרות שבו מדובר על עשרות אלפי בתי קבע".

"ברק מתמחה בהריסה ואנו בבניה, וכבר היום ייבנה מחדש בית הכנסת וכן מבנים נוספים באזור בנימין", הוסיפו.

וועדת הכספים דנה לפני כחודש בנזקי צווי ההקפאה מהם סובלים תושבי יהודה ושומרון. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר אז כי בניגוד להבטחות משרד הביטחון - צו ההקפאה פוגע גם במבני חינוך, "זו חוצפה שאסור לעבור עליה לסדר היום", אמר.

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר בדיון כי "על צו ההקפאה החליטו כגנבים בלילה, אנשים שנחשבו עד היום לחלוצים נחשבים היום כאויבים". לדבריו, "לאנשי האוצר יש שתי אפשרויות או לפצות את כל המתיישבים ללא הבחנות או לתמוך בהצעת החוק  שמבטיחה פיצוי לכל נפגעי ההקפאה. המדינה מחוייבת לכל האזרחים, בין אם הם בונים בית בקדימה ובין אם הם בונים בית בקדומים". ח"כ דנון מוביל הצעת חוק שתעניק פיצוי לנפגעי ההקפאה, בתמיכה נרחבת של 20 ח"כים מהסיעות השונות.

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה בדיון כי "הממשלה החליטה על ההקפאה אך אני בטוחה כי ההחלטה לא התקבלה ברגע אחד", אמרה והוסיפה "למה לא הכינו את כל המערכות לתהליך? כשאני שומעת שיש בקרן 30 מיליון אני שואלת את מי זה יכסה? הכסף יספיק אולי לישוב אחד. בהתנהלות הממשלה אני רואה שהמלך הוא עירום".