בישובים רבים בשומרון נערכים לטקסים של נטיעות עצים וחנוכת בתים בשבוע הבא, במגמה להרחיב את תנופת הבנייה כמה שיותר סמוך לט"ו בשבט שחל השנה בשבת. 

דוד בוצר מהחווה החקלאית בגבעת "מעוז צבי" מערבית למבוא דותן שבצפון השומרון מספר על הכנסת ס"ת לבית המדרש בגבעה, "לפני חודש הרסו לנו את דיר העיזים והכבשים שהיה לנו, עכשיו אנחנו הולכים להכניס ביום ראשון ספר תורה לבית המדרש ובמקביל לקיים טקס נטיעות של עצי זיתים". 

לדבריו ט"ו בשבט זה הזמן המתאים לטעת נטיעות פיזיות לצד נטיעות רוחניות, "אין נטיעה גדולה יותר מהכנסת ס"ת שנתרם לבית המדרש שלנו, יש לנו בית מדרש שמתקיימות בו גם תפילות ולימוד במשך כל היום, אנחנו מקווים שיהיו לנו כל הזמן מנינים, יש לנו שתי משפחות עם ילדים ועוד בני נוער שבאים לעבוד וללמוד אצלנו בחווה". 

בוצר מצהיר שכל הניסיונות לשבור אותם לא יצלחו, "החווה הזאת קיימת בגבעת מעוז צבי, על שם צבי שלף וזה כאן כבר עשר שנים, לפני חודש וחצי הרסו לנו את המבנה ששימש את הכבשים, מספר בעלי חיים מתו בגלל זה, היה להם קשה מאוד בתנאי הקור והגשם, אבל ב"ה אנחנו עכשיו בונים וממשיכים הלאה". 

הוא שולח מסר חגיגי לכל עם ישראל, "ט"ו בשבט זה זמן מצוין להכות שורשים, זה הזמן לטעת ולחזק את השורשים שלנו, אם יש שורשים טובים ונוטעים דברים בצורה טובה כבר מההתחלה אז הכול יהיה טוב, אני קורא לכל עם ישראל לבוא לחגוג איתנו את הכנסת ס"ת ביום ראשון הקרוב בשעה 15:30".