מצפה אביחי
מצפה אביחיאתר ארץ ישראל ממשיכם ובגאון

משטרת ש"י עצרה הבוקר (שני) שלושה קטינים במאחז מצפה אביחי סמוך לקרית ארבע. הקטינים נעצרו בחשד כי תקפו תושבים ערבים באיזור. בחקירתם טענו השלושה כי לא היו במקום בעת האירוע וכי יש להם אליבי לכך.

מחבריהם תושבי הגבעה נמסר כי "לאחר שכשלה משטרת ש"י והשב"כ בתפירת התיק לאנשי יצהר הם עובדים שעות נוספות על מנת לתפור תיקים לאנשי ההתיישבות".

תושב הגבעה סיפר לערוץ 7 על המעצר, "בשעה 9:00 הבוקר הגיע צוות בלשים מימ"ר ש"י למאחז, השוטרים הכניסו את כל מי שהיה בגבעה לרכבם, בדקו פרטים ולקחו את כולם חוץ מתושב אחד לתחנת משטרה, השוטרים עצרו תושב נוסף של הגבעה בצומת הגוש".

הוא מציין כי השוטרים מאשימים את הקטינים בפעילות אלימה שלכאורה התבצעה בגבעה בשבת לפני כשבועיים. הוא מדגיש כי השלושה טוענים שבשבת המדוברת כלל לא היו בגבעה. עוד הוא מספר כי באותה שבת עלו אנרכיסטים לגבעה על מנת לעשות פרובוקציות, "ייתכן שהתפתחו עימותים במקום, אבל אין לדעת מי התחיל ומי הגיב".

איש הימין, איתמר בן גביר, אמר בתגובה למעצר כי "יש להצטער שהמשטרה מתנכלת לאנשי הגבעה בזמן שאנרכיסטים ואנשי שמאל קיצוניים עושים פרובוקציות, הצעירים לא יפנו את הלחי השנייה".