הערבים גירשו את הח"כים מהשכונה

ועדת הפנים של הכנסת סיירה היום (שלישי) בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. הח"כים התפללו בציון הקבר לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הח"כים אף שמעו את תלונות התושבים על התנכלות הערבים ופעולות המשטרה שאינן מספקות לדבריהם.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), אמר בסיור כי "יש להגיע למצב המאפשר לכל יהודי להגיע לכאן ולהתפלל בבטחה מבלי שיחשוש כי הוא עלול להיפגע מזריקת אבן או דבר אחר". יו"ר הועדה פנה לעיריית ירושלים על מנת להכשיר את המגר  הסמוך שבבעלות העירייה לחנייה לבאי ציון הקבר והשכונה. כמו כן דרש תגבור של שוטרים במקום והוספת תאורה לשכונה.

ח"כ אריה ביבי (קדימה) הבהיר במהלך הסיור כי"היהודים נוכחים בשכונה כבר עשרות שנים, יש להמשיך ולאפשר להם את הגישה הבטוחה לבתיהם ולציון הקבר". ח"כ ביבי קרא להגביר את  הנוכחות המשטרתית. "יש להפסיק את ההתססה של גורמי השמאל המנסים להפר את השקט הציבורי בשכונה".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התריע כי ההתפרעויות בשכונה אינן עוד הפרת סדר, "יש כאן ערעור על הבעלות והריבונות של מדינת ישראל על חלקים מירושלים והמדינה צריכה להיערך בהתאם". עוד אמר כי "הגיע הזמן שברחובות השכונה יוכלו לחיות בשקט, יש לעשות את ההיערכות המתאימה כדי שהמקום לא יסבול מהפרעות ושההתפרעויות המכוונות של גורמים אנשטישמיים מאירופה שמממנים את הפעילות פה תיפסק בצורה הכי חד משמעית שיכולה להיות".

מנכ"ל המקומות הקדושים, יוסף שוינגר, השתתף בסיור ואמר כי "כמו בכל המקומות הקדושים אנו דורשים שתהיה בשכונה אבטחה מלאה ולא יהיה חשש לציבור להגיע לכאן". שוינגר משבח את המשטרה על פעילותה אך מבקש שהמשטרה תגיע מהר יותר לשכונה מרגע הקריאה על אירוע.

פרנקו: מאז כניסת היהודים לשמעון הצדיק - השכונה סוערת

מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, השתתף בסיור ואמר "לאורך שנים השכונה היתה שקטה, אנשים הגיעו לפה להתפלל אלפים מגיעים ללא בעיה חריגה. לפני למעלה משנה עם כניסת המשפחות היהודיות הראשונות הופר השקט, מאז הפינוי האחרון של משפחות פלסטיניות מקום הזה נמצא בעין הסערה. יש מחאה מדי יום של אנשי שמאל, של פלסטינים תושבי המקום ואחרים שבאים לתמוך בהם".

לדבריו, "המחאה היא כנגד כניסת יהודים לשכונה, מבחינתו כמשטרה כל צד שמקבל את האישורים המשפטיים אנו נותנים לו סיוע, לראיה בשנים האחרונות פינינו משפחות אחרי שוידאנו שזה נעשה על פי החוק".

על טיפול המשטרה במיידי האבנים אמר, "יש מדי פעם יידוי אבנים בשכונה, עצרנו מאות מיידי אבנים, לגבי קטינים מתחת לגיל 12 אין הרבה מה לעשות איתם. במקרים של בוגרים אנו מגיעים לכתבי אישום. הוגשו למעלה מ-300 עצורים ולמעלה מ-150 כתבי אישום. אין לנו אפשרות להציב שוטרים בכל אתר ואתר, יש אתרים שמאובטחים על ידי חברות פרטיות עם הנחיה משטרתית כמו בכותל". עוד אמר, "כשאנשי שמאל מגיעים למחות אנו לא מאפשרים להם כניסה לשכונה הם מקיימים מחאה מידי יום שישי מעבר לכביש".