זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: ביטחון עיריית אריאל

המחבל שרצח את הנגד בצומת תפוח בשומרון הוא שוטר פלסטיני מיעבד, שבצפון השומרון. ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הגיב בזעם ואמר כי "שוב נרצח יהודי לחינם כתוצאה מההפקרות הביטחונית של הממשלה. כל הרציחות האחרונות בשומרון בוצעו ע"י אנשי המשטרה הפלסטינית ופעילי פתח'".

לדבריו, "ממשלת נתניהו ממשיכה במדיניות ההפקרות של ממשלת אולמרט ע"י חופש תנועה למחבלי המשטרה הפלסטינית ומחבלי הפתח' ומאפשרת להם, כמו בפיגוע היום וברצח הרב חי משבי שומרון, להעביר את האמל"ח בחופשיות, דרך המחסומים שהוסרו בחודשים האחרונים".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" תבע את הפסקת שתוף הפעולה עם המשטרה הפלסטינית ובדיקה מחדש של תכנית גנרל דייטון לאמון הגדודים הפלסטינים-בעקבות הגילוי על קצין המשטרה הפלסטינית שרצח היום חייל צה"ל.



"המשך העברת האחריות הביטחונית למחבלים ומבוקשים המגויסים ומאומנים על ידי דייטון לטובת המשטרה הפלסטינית גבה היום מחיר דמים נוסף ", אמר סא"ל מיל. מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור, "יש להחזיר את האחריות הביטחונית באופן בלעדי לידי צה"ל ואין לתת למטריה של הרש"פ להמשיך לתת הגנה למחבלים בעבר ובהווה".



באלמגור אמרו כי בשנתיים האחרונות היו מספר פגועים בהם היו מעורבים שוטרים ואנשי בטחון פלסטינים, והזכירו בין השאר את שני החיילים אחיקם עמיחי ודוד רובין שנרצחו ב28 לדצמבר 2007 בואדי לייד קרית ארבע על ידי שני אנשי בטחון שנמלטו לרש"פ ואת הרב מאיר אבשלום חי שנרצח במערב השומרון לפני חודש וחצי על ידי שלושה אנשי בטחון ומבוקשים שנחונו.