עיקר הכח במילואים. אשכנזי
עיקר הכח במילואים. אשכנזי

הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, החליט להדיח את תא"ל צ'יקו תמיר משירות בצה"ל, זאת בעקבות פרשת "הטרקטורון". תמיר הורשע בהתנהגות שאינה הולמת קצין ובעבירות של שימוש ברכוש הצבא שלא למטרות הצבא.

הרמטכ"ל ציין כי ההחלטה הייתה קשה עליו, בשל היותו של תת-אלוף תמיר לוחם ומפקד שדה מוערך וכן חבר לנשק, אך לבסוף החליט שלא להמשיך את שירותו של תת-אלוף תמיר בצה"ל, לאור חומרת המעשה והפגיעה בערכי צה"ל ובראשם ערכי המשמעת והדוגמא האישית. אשכנזי הודה לתת-אלוף תמיר על שירות קשה ותובעני, לרוב בראש הטור ובשדות הקרב, במשך שנים ארוכות של לחימה בגבול הצפון והדרום ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

תא"ל תמיר נחשד כי אפשר לבנו הקטין לנהוג בטרקטורון צבאי. הנער התנגש ברכב אזרחי ועל פי החשד הסתיר תמיר את המקרה זייף את טופס התאונה ופיצה כספית את בעל הרכב כדי שלא יגיש תלונה. תמיר טען כי עשה את כל הדברים הללו בתום לב. קצין נוסף שנחקר בפרשה, מבכירי החטיבה הדרומית, העיד אף הוא עדות שקר במאמץ לסייע למפקד האוגדה.

שופטי בית הדין הצבאי המיוחד בקריה החליטו בעקבות האירוע להוריד את תא"ל משה (צ'יקו) תמיר לדרגת אלוף משנה, לאחר שתמיר הודה בעבירות המיוחסות לו במסגרת עסקת טיעון. מאוחר יותר החליט בית הדין הצבאי לערעורים שלא להוריד את תמיר בדרגה, ורק המליץ על עיכוב בקידומו לשנתיים.