.
.פלאש 90
מליאת הכנסת קיימה דיון סוער בנושא התבטאות של סכנדר קובטי, במאי הסרט "עג'מי" כי הוא אינו מייצג את ישראל בעקבות ההצעה לסדר הדחופה של סגן יו"ר הכנסת ח"כ כרמל שאמה.

הדיון גרם לסערת רגשות בקרב חברי הכנסת היהודים והערביים. ח"כ כרמל שאמה אמר במליאה כי "מי שלא יכול לייצג את מדינת ישראל מדינת ישראל מעדיפה שלא ייצג אותה. רק מדינה לא שפויה חסרת כבוד ודרך תסכים לממן בכספי ציבור גייס חמישי בתוכה.אם עד היום חשבנו שהגיס החמישי מוגבל למסגדים הקיצוניים וממומן ע"י ציר הרשע.מסתבר לנו היום שהוא גדל גם באולפנים ומומן בכספי כל אחד מאיתנו".

ח"כ שאמה ציין כי הוא ראה את הסרט עגמ'י ומדובר בסרט טוב והצטער כאזרח לשמוע את דברי הבמאי ויתכן שדבריו של הבמאי היו מתוכננים במטרה לקדם את סיכויי הזכייה של הסרט באוסקר, כי יתכן וחשב שרק סרט אנטי ציוני וישראלי יכול לזכות.וכי דבריו של הבמאי אינם טובל ושרץ בידו אלא שרץ ושרץ בידו.

עוד אמר שאמה "בכוונתי ליזום הצעת חוק שכל המבקש מימון ציבורי יצהיר על נאמנותו למדינת ישראל, כספי המדינה מיועדים לעידוד יצירה ולא לעידוד הסתה, ציר הרשע גדל היום באולפנים במסווה של יצירה וממומן ע"י כל אחד מאיתנו".

ח"כ אורי אורבך אמר כי הוא מצטער על כך שקיווה כי שהסרט לא יזכה למרות שהוא מייצג את מדינת ישראל בתחרות. הוא העריך כי זכייה של הסרט היתה מובילה למסע השמצות נגד ישראל ברחבי העולם.

בדיון הוחלט כי הנושא יעבור לדיון מורחב בועדת החינוך,התרבות והספורט של הכנסת.