הכנסת ספר התורה
הכנסת ספר התורה

אלפים השתתפו אמש (שני) בטקס הכנסת ספר תורה ויום עיון תורני אשר פתח את אירועי חנוכת בית כנסת "החורבה" שברובע היהודי בעיר העתיקה.

כבר משעות הבוקר גדשו את בית הכנסת מאות אנשים, ורבים נותרו מחוץ אליו שבאו לשמוע את שיעורי התורה מפי רבנים וגדולי תורה, כשהרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב- יפו, והרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, פותחים את יום העיון בשיעור תורני בהלכה ובאגדה, ומסתיים בהרצאה מקיפה תולדות בית הכנסת מאז בא רבי יהודה החסיד ותלמידיו לירושלים ועד היום מפי ד"ר אריה מורגנשטרן.

בשעת בין הערביים החלו ברחבת הכותל המערבי לסיים את ספר התורה הראשון שהוכנס להיכל בית כנסת "החורבה", תרומת נדיב בית הכנסת ואדים דוד רבינוביץ ומשפחתו, כשאת האותיות האחרונות כתבו כ"ק מרן האדמו"ר מבויאן, הרב לנדא, רבה של בני ברק, רבני העיר העתיקה ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ.

אלפים רבים נהרו אל רחבת הכותל המערבי כדי להשתתף בטקס המרגש של תהלוכת ספר התורה מרחבת הכותל המערבי אל בית כנסת "החורבה" כשבראשם תושבי הרובע היהודי ורבניה, ילדי תלמודי התורה שבו, כשאליהם מצטרפים רבים אשר התרגשו לנוכח המאורע ההיסטורי.

עם הגיע התהלוכה אל בית כנסת "החורבה" הוכנס ספר התורה על ידי רב הכותל המערבי, ותורם ספר התורה אל היכל הקודש תוך התרגשות עצומה של אלפי המשתתפים שגדשו את בית הכנסת, ואת מבואותיו, כאשר מסכים שהוצבו ברובע היהודי הביאו את השמחה אל כל פינה בעיר העתיקה.

עם סיום טקס הכנסת ספר התורה, המשיכו האלפים לשמוח בשמחתה של תורה בסמטאותיה של הרובע היהודי, ולהביע הודיה על שהחיינו והגיענו לזמן הזה.