מתנגד. השר אלי ישי
מתנגד. השר אלי ישיפלאש 90

הממשלה לא תבטל את התוכנית לבנייה בשכונת רמת שלמה כפי שדורש הממשל האמריקאי, אך התוכנית "תיובש" לפחות עד לסוף תקופת הקפאת הבנייה ביו"ש", כך מדווח העיתון "הארץ". בלשכת שר הפנים אישרו אמש כי תהליך אישורה של התוכנית לא יסתיים לפני חודש ספטמבר.



ע"פ הדיווח הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא תתכנס עד לאחר חג הפסח. חברי הוועדה לא קיבלו הסבר לביטול הישיבות המתוכננות לשבוע הבא. במשרד הפנים הסבירו כי הישיבה ביום ראשון בוטלה בעקבות החלטה של ועדת המנכ"לים שמינתה הממשלה לפקח על הוועדה בשל האירועים האחרונים. הישיבה ביום שלישי, נמסר ממשרד הפנים, בוטלה בשל בעיות טכניות.

בשבוע שעבר חשף ערוץ 7 כי הוקפאו הליכי התכנון בכל מרחב ירושלים. ע"פ הדיווח בעלי תפקידים שעמלו בימים האחרונים לקראת דיוני הוועדה המחוזית בירושלים, המאשרת תכניות לבנייה ברחבי הבירה, הופתעו לקבל הבוקר הודעה כי בוטלו, לפי שעה, כל הדיונים בנושא.

גורם בירושלים סיפר "הייתי בדרך לדיון ולפתע מתקשרת אליי נציגה ממשרד הפנים ומודיעה לי כי כל הדיונים בוטלו עד הודעה חדשה", אמר, "זה נורא ואיום שממשלה בישראל מתנהלת בצורה כזו. הדיון שהייתי אמור להשתתף בו היה קשור לבנייה בקטמון הישנה. מה קורה פה? טלפון מארה"ב משבש לכולנו את החיים?". יועץ התקשורת של שר הפנים, רועי לחמנוביץ', הכחיש אז את הידיעה ואמר "לא הייתה הנחייה כזו ולא תהייה".