הר חומה
הר חומהפלאש 90

עיריית ירושלים אמורה הייתה לאשר היום (שני) 12 יחידות דיור ושטח מסחרי קטן בשכונת הר חומה, אולם ככל הנראה עקב הדיווחים הראשוניים בתקשורת הוחלט להקפיא את הליכי האישור. לעומת זאת תאשר הועדה העירונית הקמתן של יחידות דיור בשכונותיה הערביות של ירושלים. את חבר מועצת העיר, עורך הדין יאיר גבאי, האפליה הזו מרגיזה והוא החליט להחרים את הישיבה.

"היינו אמורים לאשר 12 יחידות דיור ושטח מסחרי קטן בשכונה, אבל ההקשר לנסיעת ראש הממשלה הביאה מספר אנשים לפיק ברכיים", אומר גבאי המטיל את האחריות על כתפיהם של אנשי העירייה ולא על אנשי משרד הפנים.

בדבריו הוא מציין שמדובר בחלק מפרויקט מגורים שאושר כבר וכולל בתוכו 3500 יחידות דיור בשכונת הר חומה ב', וכעת נותר אך ורק להעניק את הרישיונות. "הייתה כאן רפיסות של מישהו בעירייה. לא ברור לי מה עומד מאחורי זה. צריך לזכור שהאמריקאים מנהלים מלחמה מאוד אגרסיבית ומכוערת", אומר גבאי ש"לאות מחאה על דחיית או הסרת התכנית החלטתי להחרים את דיוני הוועדה. הודעתי ליו"ר הועדה שמדובר באפליה על רקע גזעני. אישורים לשכונות ערביות בירושלים יידונו היום ורק הר חומה לא. זו אפליה גזענית לכל דבר", הוא קובע.

עניין אחר שהועלה בשיחתנו עם גבאי הוא פרסומת שהועלתה בפורטל העירוני לעמותת השמאל הקיצוני 'עיר עמים'.  גבאי דרש להסיר את הפרסומת הקוראת להצטרף לסיורי העמותה ובקשתו התקבלה. "זו אחת העמותות המזוהות עם השמאל הקיצוני. לא הבנתי מדוע צריך לתת יד לסיורים שמטרתם להראות את ישראל באופן שלילי. לא צריך לשחק תפקיד במשחק הפוליטי של העמותה הזו שמנסה לקעקע את ריבונותינו בירושלים. העירייה החליטה להסיר את הפרסומת ואני מברך על כך ושמח שהיה לי חלק במהלך שהוביל להסרתה".