פלסטינים מתפרעים
פלסטינים מתפרעים

הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, הורה על פתיחת חקירת מצ"ח בנוגע לנסיבות מותם של שניים מהמשתתפים בהתפרעויות בכפר ערק בורין בשבת האחרונה.

ההחלטה התקבלה על אף שאתמול (שני) החליט מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון, למנות צוות מומחים בראשות קצין בדרגת סגן אלוף לבחינת מותם של השניים.

דובר צה"ל פרסם בראשית השבוע הודעה השוללת את הדיווחים בכלי התקשורת, לפיהם כוחות צה"ל השתמשו באש חיה במהלך ההתפרעות האלימה היום (שבת) סמוך לישוב הר ברכה בשומרון.

מצה"ל נמסר כי כוחות צה"ל שהגיעו למקום במטרה להרחיק את המפגינים נתקלו בהמון פלסטיני שיידה לעברם אבנים. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות שכלל ירי כדורי גומי. זוהתה פגיעה בשני פלסטינים שפונו מהמקום האחד על-ידי הסהר האדום והשני באופן עצמאי. במועד מאוחר יותר דווח על ידי גורמים פלסטינים כי אחד מן הפלסטינים נפטר מפצעיו בעוד השני נפצע באורח אנוש.

דובר צה"ל מבקש להדגיש כי לא נעשה שימוש בירי חי כפי שנטען בחלק מאמצעי התקשורת, ולהבהיר כי קודם לירי הגומי נעשה שימוש ברימוני גז. מפירי הסדר נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון בהתאם לנהלים.

כמו כן, אומרים בצה"ל, טרם האירועים התקיימו מגעים אינטנסיביים עם גורמים פלסטינים בגזרת שכם במטרה למנוע חיכוך. זאת בעקבות עימותים חוזרים ונשנים באזור בין פלסטינים למתיישבים.

"בצה"ל רואים בחומרה את ניסיונות הפלסטינים לפגוע בתושבי היישוב ובכוחות הביטחון. כמו כן, צה"ל לא יאפשר את קיומן של הפרות סדר אלימות ובלתי חוקיות תוך סיכון חיי אדם וגרימת נזק לרכוש ציבורי. מפקד החטיבה המרחבית שומרון אלוף משנה, איציק בר, יערוך הערב תחקיר אודות נסיבות האירוע", נמסר מצה"ל.