מצא את ההבדלים
מצא את ההבדלים

פרשת בית החולים ברזילי ומאבקו העיקש של סגן שר הבריאות למען הקברים שהתגלו במקום, על אף שככל הנראה מדובר בקברים פאגניים, העלו לא מספר תמיהות בקרב גורמים רבים בימין הישראלי שזוכר כיצד לפני שנים אחדות בלבד לא מצא לנכון חבר הכנסת הרב ליצמן, וכמוהו ח"כים חרדים נוספים, להיאבק בעקירת הקברים מגוש קטיף.

ברשת האינטרנט הועברו לא מעט מיילים שעסקו בסוגיה. בין השאר שיגרה גם תנועת 'ארץ ישראל שלנו' לסגן השר ליצמן עצמו מכתב ובו ביקשה לברר מה ההבדל בין קברים בבית החולים ברזילי לקברים בגוש קטיף.

להלן נוסח המכתב:

כבוד סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן שלום וברכה!

הנידון: חקירה: מהו ההבדל בין הקברים בגוש קטיף לקברים בברזילי?

אנו עומדים נפעמים לראות את עוז רוחך במאבק נגד הזזת הקברים העתיקים שנמצאו במתחם המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, למרות שלפי דעת המומחים מדובר בקברים של לא יהודים. מנגד, לפני 5 שנים בעת ביצוע תוכנית הגירוש האכזרי מגוש קטיף הי"ד, תמכתם בחילול קבריהם של קדושי גוש קטיף, והעברתם, תוך כדי חילול השם נורא וחילול כבוד המת מחפיר, כפי שהוצגו לאחר מכן התמונות הקשות בכלי התקשורת.

האם למען המטרה המפוקפקת של הפקרת חבלי ארץ הקודש והעמדת מיליוני יהודים בסכנת נפשות, מותר לחלל קברים של יהודים, ואילו למען הקמת חדר מיון בברזילי אסור להעתיק קברים של גויים?

עם ישראל משתומם מהסתירה שבין שתי ההנהגות.

כבוד הרב ליצמן, אנו מקוים שלמדתם את הלקח, ולא תתנו את ידכם בעתיד להרס ישובים בארץ ישראל והעתקת קברי יהודים.