הגפנים העקורות
הגפנים העקורותצילום: מועצה אזורית שומרון

ערבים תושבי הכפר עראק בורין חדרו הערב לשטח הכרמים של הישוב הר ברכה שבשומרון ועקרו 80 גפנים בני חמש שנים מזן מרלו של כרם ויקב הבוטיק "הר ברכה". בנוסף, השחיתו הפורעים וגרמו נזקים כבדים לכרם.

לדברי המתיישבים באזור הערבים עלו מאותו הכפר, באותה דרך ולאותו יעד אליו הובילו אותם פעילי שמאל קיצוני יהודים פעמים רבות בשבועות האחרונים, תהלוכות אלימות שכללו ידויי אבנים מאסיביים לעבר כוחות צה"ל וכללו פעמים רבות פגיעה ונסיונות פגיעה בכרמי הישוב הר ברכה.

ניר לביא, בעל הכרם והיקב "הר ברכה" סיפר בכאב על הנזקים הקשים, "מדובר בנזק עצום. במשך חמש שנים השקענו אהבה וכספים רבים בגפנים הללו והם הניבו יין מרלו מעולה. מבחינה חקלאית זה כמו לרדת מכיתה ו' לכיתה א'".

הוא ציין כי "זו לא התקפת הטרור הראשונה בכרם . ערבים כבר הטמינו לפני חמש שנים שלושה מטענים בעבר וללא עזרת ה' והרבה ערנות אולי לא הייתי כאן היום. רק לפני כחודש תקפו ערבים ופעילי שמאל קיצוני באבנים ומוטות ברזל מתנדבים מחו"ל שעבדו בכרם הזה בדיוק. לפני שבועיים התבצע חריש באבטחת המנהל האזרחי בשטחים צמודים למטע שאני לא זוכר שהם עיבדו בעבר. אני בטוח שהם אספו מודיעין בזמן הזה".

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר כי "המחבלים הערבים מגלים במעשיהם שארץ ישראל איננה שייכת להם, בעוד המתיישבים היהודים בשומרון עסוקים בבניה ובנטיעה, עסוקים הפורעים הערבים בטרור ובהרס. בואנדליזם השיטתי שלהם מוכיחים שוב ושוב הפורעים הערבים כי הם אינם אוהבים את הארץ ויוצרים בה אלא עסוקים בהרס ובהשחתה".

מסיקה הפנה אצבע מאשימה כלפי פעילי השמאל הקיצוני, "באותו איזור בדיוק נוהגים יהודיים פעילי שמאל קיצוני להתסיס את הערבים תושבי הכפר ולעלות איתם בתהלוכות אלימות לעבר הישוב. במשך שנים לא היו במקום אירועי אלימות. מאז הופעל פעיל השמאל הקיצוני באיזור החלו אירועי האלימות והוונדאליזם לצוץ בזה אחר זה. לצערי, ניתן לומר בוודאות כי פעילי שמאל קיצוני נותנים לפורעים הערבים בערק בורין ובכפים נוספים באזור השומרון רעיונות ומסיתים אותם להתקפות ואנדליסטיות ואלימות כנגד יהודים - חיילים ומתיישבים כאחד. אני קורא למערכת הבטחון להתייחס לנושא במלוא החומרה ולהרחיק מהאזור את הפרובוקטורים מהשמאל הקיצוני", אמר מסיקה.