פתיחת חגיגות המימונה במעלה אדומים. אמש
פתיחת חגיגות המימונה במעלה אדומים. אמשפלאש 90

חג המימונה הוא הזדמנות מצוינת לפוליטיקאים לשחרר הצהרות מדיניות משמעותיות, כך עשה שר החינוך, גדעון סער, שאמר בטקס פתיחת חגיגות המימונה במעלה אדומים כי מעלה אדומים תישאר לנצח בריבונות מדינת ישראל. ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, מברך על הדברים, " תודות לפדרציה העולמית של יהודי מרוקו פתחנו את החגיגות הממלכתיות אצלנו, רצינו השנה שהחגיגות יפתחו אצלנו בגלל הקפאת הבנייה"

כשריאל משוכנע שכל הפוליטיקאים שהגיעו למעלה אדומים כולל ראש הממשלה יקיימו את ההבטחות שניתנו, "רצינו להביא לציבור כולו את המסר שהעם חוגג את החגיגות של העדה המרוקאית דווקא פה , ראש הממשלה נטע פה עצים בזמנו והביע את תמיכתו בנו, חוץ משרי העבודה שלא הגיעו, כל השרים האחרים, דן מרידור, יולי אדלשטיין, יוסי פלד ושר החינוך גדעון סער, דיברו בחום על עתידה של מעלה אדומים. השרים חיברו בדבריהם בין  מעלה אדומים לירושלים וכולם דיברו על הצורך בחיזוק העיר".

לדבריו, למרות הקפאה הבנייה, במעלה אדומים הדחפורים ממשיכים לעבוד, "יש בנייה שהתחילו בה עוד לפני ההקפאה ויש עוד שמונים ותשע יחידות דיור. היום אנחנו בשלבי סיום של בנייה של מאות מבנים ואני מקווה שראש הממשלה יעמוד בהבטחתו ויסיים את ההקפאה במועד שנקבע".

ראש העיר מיצר על כך שההקפאה הביאה לעליית מחירים דרמטית במחיר הדירות, "התושבים רוצים לגור פה אבל לצערנו מחירי הדירות עלו בלמעלה מעשרים וחמישה אחוזים, וזה מקשה עלינו מאוד, יש שכונות שהם עוד יותר יקרות".

כשריאל מקווה שההקפאה תבוטל גם בשאר היישובים, "אני תמיד אופטימי. עברנו הרבה ממשלות. ואנחנו מאמינים בעיר שלנו. אני מאמין גם ביהודה ושומרון הם כמו מעלה אדומים שהיא בקונצנזוס. תמיד האמנתי בצורך בבנייה בגושים, הדרך התחילה מקדומים. האיומים על ירושלים גם כן נבעו מההקפאה בגושי ההתיישבות וכמובן שגם שם ההקפאה צריכה להיפסק".