אולמרט בבית המשפט. ארכיון
אולמרט בבית המשפט. ארכיוןפלאש 90

עורך הדין אלי זוהר, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר בכניסתו לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, כי אינו סבור שאולמרט צפוי להיעצר בקשר לפרשה במסגרתה נעצר מקורבו של אולמרט לשעבר, עורך הדין אורי מסר. 

"את הדברים העיקריים שיש לנו לומר נאמר בבית המשפט פרט לדבר אחד: חוויתי פרשות שהתחילו בקול גדול והסתיימו בקול ענות חלושה. מר אולמרט יחזור כשיסיים את תוכניותיו בחו"ל", אמר עורך הדין זוהר.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר יצא לארה"ב ואירופה והיה אמור לשוב אתמול לישראל, החליט לדחות את מועד חזרתו לארץ עד לתחילת השבוע הבא, כך מסרו מקורביו.

אולמרט אמור היה לשוב לישראל כבר אתמול, כדי להשתתף היום בדיון נוסף במשפט המתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים, באשמת קבלת דבר במרמה והפרת אמונים.

אתמול פורסם, כי המשטרה עצרה שלשום את מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, עורך-הדין אורי מסר, ועימו עוד תשעה חשודים, מהם חמישה בכירים לשעבר בעיריית ירושלים -  אורי שטרית, היזם אמיר רבין, הלל צ'רני, אליהו חסון, ועמירם בניזרי - שמעצרם הוארך בשמונה ימים; מעצרו של מסר הוארך בשישה ימים

החשדות כלפי התשעה כוללים מתן וקבלת שוחד, הקשורים לפרוייקט הבנייה "הולילנד" בירושלים ולמייזמי בניה אחרים. על-פי החשד, איש העסקים הלל צ'רני העביר מיליוני שקלים לבכירים בעירייה, ביניהם רואה החשבון אליהו חסון, ומהנדס העירייה אורי שטרית, תמורת שינוי ייעוד הקרקע לפרוייקט "הולילנד", ואף שינוי התב"ע עצמו - בעוד שהשטח יועד לבניית בית מלון. שטרית הוא החשוד המרכזי בפרשה, מאחר שלו האחריות ליישום בקשת השינוי.

אורי שטרית, מהנדס עיריית ירושלים בשנים 2000-2005 נשאל בראיון לערוץ הכנסת בשנת 2006 'האם אישר את פרויקט הבנייה בהולילנד'? שטרית השיב אז, "לא. אם אני הייתי מוביל או מנחה את התכנון הרלוונטי הזה, אני חושב שזה היה נראה אחרת". 

בראיון, שהוקלט ערב הבחירות לכנסת בשנת 2006 מתייחס שטרית לאהוד אולמרט: "אני חושב שהעסק הזה שנקרא ירושלים, הוא עסק לאומי, זהו האינטרס של מדינת ישראל. ואני מקווה בכל ליבי שיהיה לנו בקרוב ראש ממשלה שהיה ראש העיר, שמכיר את העיר, וכך המעמד של ירושלים בסדר העדיפויות הלאומיות, ישתנה לחלוטין".