לקראת יום השואה מפרסם גזבר ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית, חגי מירום, נתונים מדאיגים ביותר אשר נאספו בסוכנות היהודית ובהסתדרות הציונית העולמית, באשר לאירועים אנטישמיים בארצות הברית של אמריקה.



מבדיקה שעשה מירום עולה כי על פי הסטטיסטיקה המצויה בידי הארגונים, הגיע מספר האירועים האנטישמיים בארה"ב בשנים 2008-2009 לכדי שליש מכלל האירועים האנטישמיים בעולם כולו. בשנת 2008 בוצעו בארה"ב כ- 130 אירועים אנטישמיים מתוך 343 ברחבי העולם כולו, ובשנת 2009 בוצעו כ- 120 אירועים אנטישמיים מתוך 440 אירועים בעולם כולו. האירועים האנטישמיים פזורים בכל רחבי היבשת האמריקאית.



האירועים האנטישמיים כוללים הפצת כרזות אנטישמיות, הכאה ואלימות רחוב, ריסוס צלבי קרס, השחתת מצבות ובתי קברות יהודיים, הצתה ושריפת בתי יהודים, תקיפת סטודנטים יהודים בקמפוסים, השלכת בקבוקי תבערה, הפצת פליירים נושאי מסרים כגון: "מוות ליהודים או "יהודים החוצה", פגיעה במוזיאוני השואה ואפילו שני מעשי רצח במוזיאון השואה בוושינגטון ורצח סטודנטית במידלטאון בשנת 2009.



 "בארצות הברית, הנחשבת לדמוקרטיה הנאורה ביותר בעולם, מגיע נפח האירועים האנטישמיים למימדים מדאיגים ביותר", אמר, חגי מירום. הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שנשיא ארה"ב ברק אובמה וסגן הנשיא ג'ו ביידן, שהם ידידים מוצהרים של מדינת ישראל, יעלו על סדר יומה של מדינתם את נפח הפעילות האנטישמית בארצם וינקטו פעולה נמרצת של גורמי משטרה וביטחון וכן יפנו את תשומת הלב הציבורית לזוועה ולפלצות שיש באירועים אלה."



"עם כניסתו של יום השואה, על העם בישראל ועל מנהיגיו לתבוע ממנהיגי ארצות הברית של אמריקה, מבתי הקונגרס והסנאט ומהממשל האמריקאי להעמיד כאחת ממשימותיהם הלאומיות את הפסקת התופעות האנטישמיות המרובות המתרחשות שם כנגד המיעוט היהודי מקרב אזרחי אמריקה, המונה מעל 5 מיליון נפש", אמר מירום.